Θεσσαλονίκη: Ποια είναι τα δημοφιλέστερα αξιοθέατα της πόλης;

Η παραλία της Θεσσαλονίκης αποτελεί το δημοφιλέστερο αξιοθέατο για τους τουρίστες που την επισκέπτονται, σύμφωνα με την Έρευνα ικανοποίησης πελατών και απόδοσης των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης για το 2015, που πραγματοποίησε για πέμπτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) και παρουσιάστηκε χθες στο ξενοδοχείο ΤΗΕ ΜΕΤ. Ακολουθούν ο Λευκός Πύργος και η Άνω Πόλη/Κάστρα.

Ειδικότερα, οι  ταξιδιώτες αναψυχής επισκέφθηκαν κατά μέσο όρο 3,5 αξιοθέατα, ενώ οι ταξιδιώτες για δουλειά 2,3. Η παραλία και ο Λευκός Πύργος αποτελούν τα αξιοθέατα με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και από τις δυο κατηγορίες επισκεπτών. Επιπλέον, το 50% επισκέφθηκε την Άνω Πόλη. Ακολουθούν: Άγιος Δημήτριος, Αρχαιολογικό Μουσείο, Βυζαντινό Μουσείο, Ροτόντα, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Ατατούρκ, Εβραϊκό Μουσείο. Το 58% των ταξιδιωτών για αναψυχή και το 46% των ταξιδιωτών για δουλειά θεωρεί ότι τα αξιοθέατα θα έπρεπε να λειτουργούν καθημερινά 08.00-20.00 και Σαββατοκύριακο. 

Εκδρομές σε γύρω περιοχές

Οι δημοφιλέστεροι ημερήσιοι προορισμοί από τη Θεσσαλονίκη για τους ταξιδιώτες αναψυχής είναι η Χαλκιδική και η Βεργίνα. Ακολουθούν τα Μετέωρα, ο Όλυμπος, η Πέλλα και το Δίον. Όσοι ταξιδεύουν για δουλειά έχουν λιγότερο ενδιαφέρον για ημερήσιες εκδρομές.

Όπως ανέφερε ο Stefan Merkenhof, Managing Consultant της εταιρίας GBR Consulting, που παρουσίασε τα στοιχεία της έρευνας, η διασκέδαση/αναψυχή, η συμπεριφορά των κατοίκων και ο πολιτισμός της Θεσσαλονίκης αξιολογούνται υψηλά και συνδιαμορφώνουν την προσωπικότητα της πόλης, η οποία αναδεικνύεται από τους ταξιδιώτες αναψυχής, ως ο βασικός λόγος επίσκεψης του προορισμού. Πιο αναλυτικά οι λόγοι επιλογής της Θεσσαλονίκης είναι οι εξής: Προσωπικότητα πόλης (49%), Γαστρονομικό ενδιαφέρον (42%), αρχαιολογικοί χώροι/πολιτιστικό ενδιαφέρον (34%), ενδιαφέρον εμπορικό κέντρο (32%), εκτενής παραλία για περπάτημα, ποδήλατο κλπ (29%), εκδηλώσεις πόλης (24%), δελεαστικό ταξιδιωτικό πακέτο (17%), ιατρικοί λόγοι (5%), περαστικός (5%).

Η πόλη είναι ένα προορισμός με υψηλά ποσοστά επαναλαμβανόμενου τουρισμού (το 43% δήλωσε ότι έχει ξανάρθει και του αρέσει), ενώ για όσους την επισκέφθηκαν για πρώτη φορά, ο κύριος λόγος που επηρέασε την απόφασή τους, ήταν η σύσταση της Θεσσαλονίκης από φίλους, συγγενείς και γνωστούς.

Πώς αξιολογούν διάφορα στοιχεία

Οι τουρίστες ενθουσιάζονται από την διασκέδαση της πόλης, από την συμπεριφορά των κατοίκων της και την κουλτούρα της (βαθμολογίες 8.7, και 8.6 με άριστα το 10). Αρκετά υψηλά βαθμολογούν και την πρόσβαση από το αεροδρόμιο (7.8), αλλά και την ασφάλεια στην πόλη (7.4.). Τις χαμηλότερες βαθμολογίες συγκεντρώνουν η ατμοσφαιρική ρύπανση (6.5), η ηχορύπανση (6.5), η δημόσια καθαριότητα (6.6), τα πάρκα και το πράσινο (6.8) και τα μέσα μαζικής μεταφοράς (6.8). Παρόμοιες είναι και οι βαθμολογίες που δίνουν οι ταξιδιώτες για δουλεία. 

Να σημειωθεί ότι ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας που απηύθυνε χαιρετισμό στην παρουσίαση, είπε ότι τα ευρήματα της έρευνας πρέπει να αποτελέσουν «καμπανάκι». «Δυστυχώς η Θεσσαλονίκη υστερεί σε πολλά: πάρκα, πεζοδρόμια, καθαριότητα. Αποδεικνύεται ότι το καμπανάκι που ηχεί, κάποιοι δεν θέλουν να το ακούσουν. Αν οι τουρίστες έρχονται και βρίσκουν σκουπίδια, δεν θα ξανάρθουν», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Πάντως, όπως τόνισε και ο πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, η ικανοποίηση των ταξιδιωτών συγκεντρώνει τα υψηλότερα ποσοστά από το 2010 τόσο όσον αφορά στην προσωπικότητα του προορισμού, όσο και στη διαμονή των επισκεπτών στα ξενοδοχεία της πόλης και μάλιστα σε μια χρονιά που πως είπε, χαρακτηρίστηκε από δυσμενή γεγονότα για την επιχειρηματικότητα, δηλαδή ανασφάλεια, οικονομική ασφυξία και πολιτική αβεβαιότητα.

Ευχαρίστησε δε, τους ξενοδόχους-μέλη της ΕΞΘ για τις «πραγματικά υπεράνθρωπες προσπάθειές τους να ανταποκριθούν με επαγγελματισμό, συνέπεια και ποιότητα στο ρόλο τους» και να καταφέρουν να διατηρήσουν «ζωντανό» τον προορισμό, παρά τους «κλυδωνισμούς» και την υπερφορολόγηση, διατηρώντας σε ικανοποιητικά επίπεδα την ανταγωνιστικότητά του και συμβάλλοντας έτσι στον εθνικό τουριστικό αγώνα προσέγγισης και επίτευξης στόχων.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την έρευνα, οι ταξιδιώτες, είναι πολύ ικανοποιημένοι από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, τα bars & cafés, τα εστιατόρια και τις εγκαταστάσεις των καταστημάτων.  Η σχέση τιμής / ποιότητας για τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις έχει αξιολογηθεί εξίσου υψηλά

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν  επίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού ΠΚΜ κ. Αλέξανδρος Θάνος, και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας.

Μ.Κ.

Η Θεσσαλονίκη «κερδίζει» τους τουρίστες λόγω… προσωπικότητας!

Αυτές είναι οι 8 κορυφαίες τουριστικές αγορές για τη Θεσσαλονίκη

Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ

typosthes.gr-topika

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: