Εξαιρετικά μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των Θεσσαλονικέων για το Open House 2015 συνολικά, αλλά ακόμη περισσότερο για το «άνοιγμα» του Μετρό Θεσσαλονίκης στο Σταθμό Ευκλείδη. Οι ουρές μετρούσαν εκατοντάδες άτομα και οι ξεναγήσεις κράτησαν και μετά το προγραμματισμένο κλείσιμο στις 14.00, ώστε να μπορέσουν να δουν ιδίοις όμμασι το Σταθμό όσο το δυνατόν περισσότεροι. Χαρακτηριστικό είναι πως αρκετοί περίμεναν μέχρι και μιάμιση ώρα ώστε να ξεναγηθούν. Το typosthes.gr ήταν εκεί στην ξενάγηση που έκανε ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής έργου της Αττικό Μετρό.
Ο Σταθμός Ευκλείδη θα έχει τέσσερα επίπεδα, ενώ έχουν ολοκληρωθεί σε επίπεδο πολιτικού μηχανικού το 60% των έργων. Στο επίπεδο 1 βρίσκεται ο χώρος έκδοσης εισιτηρίων, στο επίπεδο 2 και 3 είναι οι μηχανολογικοί χώροι και στο 4 η αποβάθρα.
Η συνολική έκταση του Μετρό προβλέπεται να είναι 14,5 χιλιόμετρα με 18 σταθμούς. Η βασική γραμμή του Μετρό θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 18.000 επιβάτες ανά ώρα, 250.000 καθημερινά με την επέκταση της Καλαμαριάς να προσθέτει άλλους 80.000 επιβάτες. Στην ξενάγηση ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η αναφορά του κ. Κωνσταντινίδη στα αρχαιολογικά ευρήματα. Όπως είπε, έχει βρεθεί η αρχαιότερη ταφή στη Θεσσαλονίκη, μίας 23χρονης, στο Βαρδάρη, αλλά και η αρχαιότερη εκκλησία όπου πιθανώς βρίσκονται τα λείψανα του Αγίου Νέστορος.
Το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου; Μα, προφανώς πότε θα τελειώσει το Μετρό. Όπως δήλωσε ο κ. Κωνσταντινίδης το Μετρό υπολογίζεται πως θα τελειώσει το 2018 και θα δοθεί σε λειτουργία το 2019, καθώς επί ένα χρόνο θα γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές του έργου. Σε ερώτηση πολίτη για το κόστος του εισιτηρίου, ο κ. Κωνσταντινίδης δήλωσε πως θα εξαρτηθεί από την επιδότηση που θα λάβει από το κράτος.
Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής έργου της Αττικό Μετρό.
Τ.Θ - Ε.Κ.
typosthes.gr-topika
Tags: ΤΟΠΙΚΑ