Συνάντηση με το σύνολο των Δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με τη νέα διαδικασία χωροθέτησης των στάσεων της αστικής και υπεραστικής συγκοινωνίας, αλλά και τα κριτήρια και τις προδιαγραφές χωροθέτησης στάσεων, πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, με πρωτοβουλία του προέδρου του ΣΑΣΘ, Γιάννη Παλαιστή.
Δήμαρχοι και εκπρόσωποι όλων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΣΑΣΘ για να ολοκληρωθεί το έργο του Συμβουλίου, που έγινε έπειτα από πρωτοβουλία του κ. Παλαιστή και είναι μοναδικό στην Ελλάδα.
«Το ΣΑΣΘ, θεωρώντας μείζονος σημασίας το θέμα χωροθέτησης στάσεων αστικής συγκοινωνίας και διαπιστώνοντας τα προβλήματα και τις ελλείψεις που υπάρχουν στη χώρα μας, έχει καταβάλει τα τελευταία δύο χρόνια μία ιδιαίτερα μεγάλη προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας χωροθέτησης στάσεων και τη σύνταξη τεχνικών προδιαγραφών με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών στις στάσεις των λεωφορείων και κυρίως την ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των επιβατών», επισήμανε ο κ. Παλαιστής.
Η προσπάθεια του ΣΑΣΘ να συντάξει τις τεχνικές προδιαγραφές για τις στάσεις της Θεσσαλονίκης άρχισε από το 2013. Το αρμόδιο υπουργείο πρότεινε στο ΣΑΣΘ να συντάξει και να θεσπίσει τις τεχνικές προδιαγραφές χωροθέτησης των στάσεων σε τοπικό επίπεδο και έτσι συστήθηκε ομάδα εργασίας, αποτελούμενη από εκπροσώπους φορέων (ΣΑΣΘ, ΠΚΜ, Διεύθυνση Τροχαίας, ΠΕΔΚΜ, ΤΕΕ/ΤΚΜ, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ) με αντικείμενο τον καθορισμό και την ποσοστικοποίηση των κριτηρίων χωροθέτησης των στάσεων στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο. Σε πρώτη φάση εξετάστηκε το θέμα των στάσεων στο υπεραστικό (εθνικό και επαρχιακό) οδικό δίκτυο, καθώς εκεί παρατηρούνται τα εντονότερα προβλήματα εξυπηρέτησης και ασφάλειας.
«Ήδη, το ΣΑΣΘ έχει προβεί στην αλλαγή της διαδικασίας χωροθέτησης στάσεων. Με τη νέα διαδικασία το ΣΑΣΘ πραγματοποιεί αυτοψίες σε όλη τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και λαμβάνει αποφάσεις που αφορούν σε τροποποίηση διαδρομής γραμμής και ίδρυση/ μεταφορά/ κατάργηση στάσης με πιο τυποποιημένο τρόπο και σε συντονισμό με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς», τόνισε ο κ. Παλαιστής.
Η πλειοψηφία των εμπλεκόμενων φορέων έχει στείλει σειρά δεδομένων για τις στάσεις στη Μητροπολιτική Ενότητα και τα στοιχεία αυτά προστίθενται σε βάση δεδομένων του ΣΑΣΘ, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο.
«Σας ζητώ να μας βοηθήστε και να στηρίξετε την προσπάθειά μας ειδικά την παρούσα χρονική στιγμή που έχει ξεκινήσει η διαδικασία ανάθεσης καταγραφής των στάσεων στις δυτικές συνοικίες της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Όταν ολοκληρωθεί η καταγραφή των στάσεων θα έχουμε όλοι μια πλήρη εικόνα για την υφιστάμενη κατάσταση των στάσεων αστικής-υπεραστικής συγκοινωνίας στον κάθε δήμο ξεχωριστά, ώστε ο κάθε φορέας από την πλευρά του να συμβάλλει για την ασφαλή επιβίβαση και αποβίβαση των χρηστών των λεωφορειακών γραμμών. Στόχος μας είναι η εξάλειψη ατυχημάτων όπως συνέβη στην περίπτωση του δήμου Ωραιοκάστρου όπου ένας οδηγός παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη και προσέκρουσε στη στάση του ΟΑΣΘ με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό ενός ηλικιωμένου συνανθρώπου μας. Η ολοκλήρωση του καθορισμού των κριτηρίων για τη χωροθέτηση στάσεων δημόσιας συγκοινωνίας της ΜΕ Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει οδηγό όχι μόνο για τους φορείς εποπτείας και εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, αλλά και για τους αντίστοιχους φορείς όλης της χώρας», δήλωσε ο κ. Παλαιστής.
Οι Δήμαρχοι και εκπρόσωποι των Δήμων δήλωσαν τη συμπαράστασή τους στο έργο του ΣΑΣΘ και την επιθυμία τους να συμβάλουν, ώστε στη Θεσσαλονίκη όλες οι στάσεις να χωροθετηθούν σε ασφαλή σημεία και οι τεχνικές προδιαγραφές τους να εξυπηρετούν τόσο την ασφάλεια, όσο και την άνεση επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών.
typosthes.gr-topika
Tags: ΤΟΠΙΚΑ