Ανάγκη από ρηξικέλευθες χειρονομίες, όπως η πεζοδρόμηση του εμπορικού κέντρου, η επέκταση και η πεζοδρόμηση της παλιάς παραλίας κι η συνολική θεώρηση και ενοποίηση της παραλιακής ζώνης του Θερμαϊκού, έχει η Θεσσαλονίκη, η οποία χρειάζεται ακόμη να δημιουργήσει ένα ελκυστικό “destination brand» προς όφελος του τουρισμού της. Τα παραπάνω επισήμανε ο γενικός διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης, αρχιτέκτων Κώστας Μπελιμπασάκης, στο διήμερο αναπτυξιακό συνέδριο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, ο οποίος τόνισε ακόμη ότι δεν αρκούν μόνον οι «αναπλάσεις» στο κέντρο της πόλης.
Πρόσθεσε ότι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, απαιτείται ένα συνολικό πλαίσιο πνοής για τη μητροπολιτική περιοχή και θεωρείται αναγκαία η εφαρμογή ενός νέου μοντέλου χωρικής και οικονομικής ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη του 21ου αιώνα, με στόχο τη θωράκιση της πόλης στους ενδογενείς και εξωγενείς κινδύνους.
Στο πλαίσιο αυτό, έργα υψηλής προτεραιότητας είναι:
1. Ανάπλαση της ΔΕΘ και της ευρύτερης περιοχής και δημιουργία εκθεσιακού και πολιτιστικού κέντρου μητροπολιτικού επιπέδου,
2. Διευθέτηση Περιφερειακής Τάφρου Θεσσαλονίκης και ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου,
3. Στρατηγικός πολεοδομικός ανασχεδιασμός και ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου στον αστικό και περιαστικό χώρο,
4. Αναβάθμιση της εικόνας και της λειτουργίας του παραδοσιακού εμπορικού τομέα του ιστορικού κέντρου,
5. Απόδοση στην πόλη τμήματος του λιμένος Θεσσαλονίκης,
6. Ανάπλαση πλατειών της πόλης: Πλατείες Ελευθερίας, Αριστοτέλους, Αγ.Σοφίας , Φαναριωτών (Δημ.Γούναρη),
7. Ανάδειξη τειχών και ανάπλαση της περιοχής του Επταπυργίου και 8. Ανάπλαση οδού Τσιμισκή.
typosthes.gr-Oikonomia