Την αγωνία τους για το μέλλον του λιμένα της Θεσσαλονίκης ενόψει της ιδιωτικοποίησής του εκφράζουν οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων του νομού Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας με κοινή επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα και τους αρμόδιους Υπουργούς, Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη, Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θεόδωρο Δρίτσα και την Υφυπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας- Θράκης), Μαρία Κόλλια –Τσαρουχά.
Την επιστολή υπογράφουν οι Πρόεδροι του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), Δημήτρης Μπακατσέλος, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου (ΕΕΘ), Μιχάλης Ζορπίδης, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου (ΒΕΘ), Παναγιώτης Παπαδόπουλος, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), Αθανάσιος Σαββάκης, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Κυριάκος Λουφάκης, του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), Παντελής Φιλιππίδης, του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλειος Καμπάκης και του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Κοσμίδης.
Στην επιστολή τους, οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι «ένα από τα κορυφαία θέματα που απασχολούν αυτόν τον καιρό την τοπική επιχειρηματική κοινότητα, είναι οι εξελίξεις που αφορούν στην ιδιωτικοποίηση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, ενός από τους βασικότερους πυλώνες ανάπτυξης της περιοχής, που μπορεί να δώσει μία ισχυρή επενδυτική ώθηση, ικανή να αναζωογονήσει την τοπική οικονομία, αντιστρέφοντας τη δυσμενή πορεία της ευρύτερης περιοχής, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με συστηματική αποβιομηχάνιση και διόγκωση της ανεργίας».
Δεδομένου ότι η διαδικασία πώλησης των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ σε ενδιαφερόμενο ιδιώτη επενδυτή εισέρχεται σε τελευταία στάδιά της, οι επιχειρηματικοί φορείς της περιοχής, κρίνουν «ως απολύτως αναγκαίο» να γνωστοποιήσουν στο πρωθυπουργό τις απόψεις τους, προκειμένου –όπως τονίζουν στην επιστολή τους- «να εξασφαλισθεί το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για τον τόπο μας από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση». Συγκεκριμένα, τρία είναι τα βασικά σημεία που αναδεικνύουν, μέσω της επιστολής τους προς τον κ. Αλέξη Τσίπρα:
1. Κρίνεται ως απολύτως απαραίτητο να ληφθεί κάθε μέριμνα, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα άρθρα της σύμβασης παραχώρησης για τα εργασιακά και τις υπεργολαβίες δεν θα είναι -γιατί δεν πρέπει να είναι- διαφορετικά για την Ο.Λ.Θ. Α.Ε, από όσα συμφωνήθηκαν για την Ο.Λ.Π. Α.Ε.
2. Είναι κρίσιμο να δεσμευτούν οι υποψήφιοι επενδυτές σε ένα απολύτως απαραίτητο ύψος επενδύσεων, που θα διασφαλίζει την επέκταση του 6ου προβλήτα, ώστε να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος ανάδειξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως κομβικού σημείου για τις μεταφορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η δέσμευση αυτή μπορεί και πρέπει να συνοδεύεται από ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, που θα λαμβάνει υπόψη τη βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη συγκυρία.
3. Τέλος, ακόμη πιο κρίσιμη είναι η δέσμευση των επενδυτών για προσέλκυση φορτίων και βελτίωση της παραγωγικότητας των υφιστάμενων υποδομών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερα, το ύψος των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων μπορεί και πρέπει να αποτελέσει τη μεταβλητή εκείνη που θα παρακολουθείται κατά προτεραιότητα από το Ελληνικό Δημόσιο σε ό,τι αφορά την εκτέλεση των όρων της σύμβασης.
«Έχουμε την προσδοκία ότι οι ανωτέρω δύο τελευταίες επισημάνσεις θα ληφθούν σοβαρά υπόψη κατά την αξιολόγηση των προσφορών σε αντιστοιχία με την κοινή συνισταμένη των στρατηγικών επιδιώξεών μας για την ανάδειξη και καθιέρωση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης ως βασικότατου κόμβου μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», υπογραμμίζουν οι εκπρόσωποι των φορέων της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας οι οποίοι, μάλιστα ζητούν για το θέμα και συνάντηση με τον Πρωθυπουργό.
typosthes.gr-Oikonomia