Τι γίνεται με το πλοίο-φάντασμα IONIAN QUEEN στην προβλήτα της Αγίου Νικολάου – Αχαΐα

Τι γίνεται με το πλοίο φάντασμα IONIAN QUEEN στην προβλήτα της Αγίου Νικολάου   Αχαΐα

Εριξε άγκυρα στο λιμάνι της Πάτρας εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια και απο τότε στοίχειωσε σαν φάντασμα. Η εταιρεία εμφανίζεται να χρωστά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στους πιστωτές της αλλά ακόμη και στους εργαζόμενους και τον ΟΛΠΑ.

Οι πλειστηριασμοί πολλοί. Κάποιοι εκτιμούν πως αυτό γίνεται εσκεμμένα για να πέσει το τίμημα του πλοίου. Στο μεταξύ τα χρέη παραμένουν και άλλα αυξάνονται, όπως του ΟΛΠΑ για τον αναγκαστικό ελλιμενισμό.

Σύμφωνα με το ναυτικό δίκαιο, όταν γίνει κατάσχεση ενός πλοίου, αυτό παραμένει δεμένο στο λιμάνι που έριξε άγκυρα μέχρι να αποφασιστεί το μέλλον του.

Το thebest μίλησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ Κώστα Πλατυκώστα, ο οποίος ενημέρωσε για τις μέχρι τώρα ενέργειες ώστε να απαλλαχτεί το λιμάνι από ένα πλοίο το οποίο σαπίζει και κρύβει τον πατραικό, προσβάλλοντας την αισθητική στο πρόσωπο της πόλης.

«Εχουμε στείλει δεκάδες έγγραφα στο υπουργείο ναυτιλίας ζητώντας να παρέμβει για να φύγει το πλοίο από το λιμάνι της Πάτρας και να αποζημιωθούν τόσο ο οργανισμός όσο και οι άλλοι πιστωτές του αλλα φυσικά και οι πρώην εργαζόμενοι στην εταιρεία «endeavor».

Εχουμε κάνει αρκετές επαφές και με τη Ραφήνα η οποία στο πρόσφατο παρελθόν είχε αντιμετωπίσει ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με πλοίο το οποίο είχε κατασχεθεί και εγκλωβιστεί στο λιμάνι της. Εκεί κατάφεραν κάποια στιγμή να το προωθήσουν προς τη Σαλαμίνα.

Αναζητούμε κι εμείς την φόρμουλα ώστε να ξεκολλήσουμε απο τα νομικά εμπόδια και να απαλλάξουμε το λιμάνι της Πάτρας απο αυτό το πρόβλημα», μας είπε ο διευθύνοντας σύμβουλος του οργανισμού.

«Εχουμε «ρίξει» δύτες τουλάχιστον δύο φορές στο λιμάνι της Πάτρας, για να ελέγξουν την κατάσταση στα ύφαλα του πλοίου.

Τίθενται ζητήματα ασφάλειας και είναι κάτι που πρωτίστως μας ενδιαφέρει», δηλώνει ο κ. Πλατυκώστας.

Ο πρώτος πλειστηριασμός έγινε τον Δεκέμβριο του 2011 και στις 10 Δεκεμβρίου αναμένεται να γίνει άλλος ένας. Συνολικά έχουν γίνει τουλάχιστον 7 πλειστηριασμοί για το πλοίο ιδιοκτησίας Τζανετάτου.

Την φύλαξή του έχουν αναλάβει οι ίδιοι, ωστόσο μέχρι σήμερα ένας 64χρονος παραμένει κάθε μέρα στον καταπέλτη του πλοίου για να το προφυλάξει απο πιθανό πλιάτσικο και φυσικά για λόγους ασφαλείας στο ενδεχόμενο να επιβιβαστεί κάποιος πολίτης. 70.000 ευρώ εκτιμά οτι του οφείλονται μεχρι σήμερα ο κος Νίκος Καράμπελας.

Οπως μας είπε χαρακτηριστικά είναι 29 μήνες απλήρωτος και έχει φτάσει να τρώει ένα πιάτο φαγητό και να πίνει έναν καφέ απο ανθρώπους που έχουν καταλάβει το δράμα που περνά.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κος Τζανετάτος έχει έρθει σε νέες επαφές με την Εθνική τράπεζα και δεν αποκλείεται να αποκτήσει ξανά το πλοίο, αποζημιώνοντας εκτός των άλλων και τους εργαζόμενους που διεκδικούν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Αλλη πηγή μας ενημέρωσε για μια τελευταία εξέλιξη που μπορεί να επισπεύσει τα πράγματα και να απαλλάξει το λιμάνι της Πάτρας απο το πλοίο που έχει ακινητοποιηθεί εδώ και χρόνια, αποζημιώνοντας ταυτόχρονα -με μικρότερο τίμημα αφού το πλοίο θα εκτιμηθεί ως σίδηρος- τους δικαιούχους. Σύμφωνα με αυτή, πιστωτής έχει κάνει αγωγή όπου προτείνει ως αναγκαστική λύση, ώστε να πληρωθούν όλοι, την προώθηση του πλοίου σε διαλυτήρια πλοίων στην Τουρκία.

Γιάννης Πομώνης

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: