Τι προβλέπεται για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την Ενισχυτική Διδασκαλία
Παρακάτω παρουσιάζονται κάποια βασικά στοιχεία των ρυθμίσεων που ενδιαφέρουν την εκπαιδευτική κοινότητα.
Προσλήψεις σε Πρόσθετη και Ενισχυτική σε Λύκεια και Γυμνάσια
Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης που θα λειτουργούν σε Γυμνάσια και Λύκεια θα στελεχώνονται από προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, λαμβάνοντας υπόψη την κατάταξη των υποψηφίων στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζεται η διαδικασία υποβολής αίτησης και τα κριτήρια επιλογής, καθώς επίσης οι όροι σύναψης, τροποποίησης και λύσης των συμβάσεων των ανωτέρω εκπαιδευτικών.
Συμπλήρωση ωραρίου για μόνιμους και αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
Στη ρύθμιση του Υπουργείου υπάρχει πρόβλεψη ώστε με απόφαση του Υπουργού να προβλέπεται η κατά προτεραιότητα στελέχωση των Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης από μόνιμους εκπαιδευτικούς ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας και μέχρι συμπλήρωσης του ωραρίου αυτού.
Περιπτώσεις Ειδικών Αξιολογικών πινάκων
Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης τα οποία είναι δυνατό να λειτουργούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας καθώς επίσης στα γuμνάσια και γενικά λύκεια που λειτουργούν στα Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων όπως και στην περίπτωση της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας των κρατουμένων στα καταστήματα κράτησης, η πρόσληψη μονίμων, προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών λαμβάνει χώρα βάσει αντίστοιχου ειδικού αξιολογικού πίνακα που καταρτίζεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Επιλογή και με συνέντευξη
Στα μαθητικά τμήματα των εγκεκριμένων Οργανισμών θεραπείας του ν.4139/2013, λόγω της ιδιαιτερότητας λειτουργίας τους, η πρόσληψη μονίμων, αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών λαμβάνει χώρα κατόπιν συνέντευξης που διενεργεί πενταμελής επιτροπή, στην οποία μετέχουν δύο εκπρόσωποι του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, δύο εκπρόσωποι της ομάδας θεραπευτών και ο επιστημονικός υπεύθυνος του τμήματος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η επιτροπή θα λάβει αιτιολογημένα υπόψη τα κριτήρια πρόσληψης που θα ορίζει η απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Τροποποίηση σύμβασης και καταγγελία αυτής
Με απόφαση του Διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι δυνατό να τροποποιείται ο αριθμός ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης των περιπτώσεων α και γ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, σε συνάρτηση με τον αριθμό των μαθητών και τις διδακτικές τους ανάγκες. Σε περίπτωση που κατά την διάρκεια λειτουργίας της σύμβασης ο αριθμός των μαθητών μειωθεί ώστε να καθίσταται αδύνατη η απασχόληση του εκπαιδευτικού για τις ελάχιστες ώρες που προβλέπεται στο πρόγραμμα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, στοιχειοθετείται σπουδαίος λόγος καταγγελίας της σύμβασης.
Προϋπηρεσία και πίνακες αναπληρωτών
Η υπηρεσία των εκπαιδευτικών λαμβάνεται υπόψη ως διδακτική προϋπηρεσία για την ένταξη στους οικείους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ποια προγράμματα υπάγονται στην Αντισταθμιστική εκπαίδευση
Στη ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας ορίζεται ότι στην Αντισταθμιστική εκπαίδευση υπάγονται:
1. Ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια
2. Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια
3. Κατ’ ιδίαν διδασκαλία σε κρατούμενους
4. Διδασκαλία σε τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο Οργανισμών θεραπείας:
· Οργανισμός κατά των Ναρκωτικών
· Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων
· Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αθηνών
· Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης .
Τα προγράμματα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης υλοποιούνται:
α) στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης, τα οποία είναι δυνατό να λειτουργούν σε κάθε γuμνάσιο ή λύκειο ή ανά ομάδες όμορων σχολικών μονάδων γυμνασίου ή λυκείου,
β) στα τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριμένων Οργανισμών θεραπείας του ν. 4139/2013,
γ) στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης τα οποία είναι δυνατό να λειτουργούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας που προβλέπει το άρθρο 5 παρ. 1 ν.2525/1997 καθώς επίσης στα γuμνάσια και γενικά λύκεια που λειτουργούν στα Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων, και
δ) στο πλαίσιο της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας των κρατουμένων στα καταστήματα κράτησης.
Καλόγηρος Βασίλειος