Το Astra σε… δίαιτα (pics)
Ελαφρύτερο, πιο οικονομικό και συμπαγές και παράλληλα πιο ευρύχωρο εσωτερικά, είναι το νέο Opel Astra. Όλα τα εξαρτήματα και τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά υπηρετούν αυτό το κριτήριο και η επόμενη γενιά του συμπαγούς bestseller που κάνει πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης βασίζεται σε μία νέα δομή ελαφρού βάρους , με αισθητά πιο λεπτό αμάξωμα και χρησιμοποιεί ισχυρούς, βελτιστοποιημένου βάρους αλουμινένιους κινητήρες με μειωμένες εκπομπές CO2.
Το οραματικό Monza Concept που παρουσιάστηκε στο 2013 IAA ήταν το πρότυπο μοντέλο για την ενδέκατη γενιά του συμπαγούς μοντέλου της Opel. Κάθε εξάρτημα του πρωτοτύπου υποδηλώνει τη δέσμευση στην απόδοση. Το νέο Astra ήδη υλοποιεί με συνέπεια αυτό το όραμα: ανάλογα με το μοντέλο και το επίπεδο εξοπλισμού, είναι μέχρι 200 – αλλά σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον 120 – κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του.
Η νέα, μελετημένη, λεπτότερη αρχιτεκτονική παίζει αποφασιστικό ρόλο στη μείωση βάρους: το κέλυφος αμαξώματος και η δομή μόνο είναι πάνω από 20% ελαφρύτερα, μείωση από 357 στα 280 κιλά. Επιπλέον 50 κιλά εξοικονομήθηκαν από το σχεδιασμό των εξαρτημάτων του πλαισίου: ατσάλια υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, πιο συμπαγή υποπλαίσια καθώς και μετατροπές στην εμπρός και πίσω ανάρτηση συνέβαλαν στο τελικό αποτέλεσμα. Τέλος, οι μηχανικοί αποφάσισαν να μην χρησιμοποιήσουν ποδιές πλήρους κάλυψης πατώματος προκειμένου να βελτιστοποιήσουν περαιτέρω την αεροδυναμική του πλαισίου και των στοιχείων του συστήματος μετάδοσης, με διπλό πλεονέκτημα: χαμηλότερο βάρος και μειωμένο κόστος παραγωγής που διαμορφώνει πιο ελκυστικές τιμές για τους πελάτες.
Περαιτέρω μέτρα βελτιστοποίησης διαστάσεων και βάρους περιλαμβάνουν μικρότερους εμπρός και πίσω προβόλους και μέχρι 25% ελαφρύτερο σύστημα εξαγωγής που εξοικονομεί περίπου 4,5 κιλά μόνο από αυτό το εξάρτημα. Οι μικρότερες ζάντες και ελαστικά ζυγίζουν μέχρι 11,5 κιλά λιγότερο. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα: η μείωση βάρους ενέχει μικρότερες απαιτήσεις από το σύστημα κατά την επιβράδυνση, με αποτέλεσμα την υιοθέτηση μιας πιο συμπαγούς σχεδίασης που εξοικονομεί 10 κιλά – και προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις στο φρενάρισμα.
Συμβολή στην μείωση του βάρους έχουν και οι κινητήρες νέας γενιάς, των οποίων το αλουμινένιο μπλοκ του κινητήρα είναι δέκα κιλά ελαφρύτερο από το μπλοκ του προκατόχου του από χυτοσίδηρο. Χάρη στη συμπαγή τους σχεδίαση, υπερσύγχρονα κιβώτια νέας γενιάς συμβάλλουν στη μείωση βάρους. Το μειωμένο βάρος μεταφράζεται επίσης σε αισθητά μεγαλύτερη ευελιξία και σε μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2.
Στο εσωτερικό εφαρμόστηκε επίσης ένα πρόγραμμα μείωσης βάρους. Παράδειγμα τα καθίσματα: μετά από πέντε χρόνια διεξοδικής δουλειάς η ομάδα εξέλιξης παρουσίασε καθίσματα πιο λειτουργικά και άνετα, με λιγότερες απαιτήσεις χώρου και βάρος μικρότερο από ποτέ. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν προηγμένες μέθοδοι υπολογισμού διάταξης χώρων, ενώ ελαφρύτεροι αφροί πολυουρεθάνης, και ατσάλια υπερυψηλής αντοχής είναι ενσωματωμένα κάτω από την ανθεκτική ταπετσαρία των καθισμάτων. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα του νέου Astra είναι συνολικά περίπου δέκα κιλά ελαφρύτερα από του προηγούμενου μοντέλου.
Η νέα γενιά Astra είναι και πιο συμπαγής. Με συνολικό μήκος 4,37 m, το πεντάθυρο hatchback είναι σχεδόν πέντε εκατοστά μικρότερο από τον προκάτοχό του, το ύψος του είναι 1.48 m–2,5 cm μικρότερο, ενώ το πλάτος του έχει μειωθεί κατά 0,5 cm στα 1,81 m. Αυτές οι διαστάσεις έχουν επίσης θετική επίδραση στο βάρος του οχήματος. Παράλληλα, το εσωτερικό είναι πιο ευρύχωρο. Μαζί με τα νέας σχεδίασης, ελαφρύτερα και πιο συμπαγή καθίσματα, οι πίσω επιβάτες ωφελούνται τώρα από τα +35 mm στην περιοχή των ποδιών. Η τιμή αυτή φέρνει το 5θυρο μοντέλο στην πρώτη θέση συγκριτικά με τον ανταγωνισμό.
Η απόσταση ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη σειρά καθισμάτων έχει αυξηθεί κατά 1,5 cm, αναβαθμίζοντας σημαντικά την άνεση στο ταξίδι και την αίσθηση χώρου. Το ίδιο ισχύει και για την ελευθερία κινήσεων του πάνω μέρους του σώματος για τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Ειδικά σε ό,τι αφορά την περιοχή των ποδιών, το νέο Astra θέτει πρότυπα στην κατηγορία του, με τον οδηγό να έχει 2,2 cm περισσότερο χώρο από πριν.
Νίκος Τσάδαρης