Ο αγώνας ήταν αφιερωμένος στο αείμνηστο Γιάννη Ηλιόπουλο, αδερφό του Πρωταθλητή Μάριου Ηλιόπουλου
Μοναδική για μια ακόμη χρονιά ήταν η αγωνιστική ατμόσφαιρα στην Κύμη στο πλαίσιο του 3ου φετινού αγώνα για το VALVOLINE Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων.
Ατμόσφαιρα την οποία συνέθεσαν οι 85 συμμετέχοντες, οι πολλοί θεατές, η άρτια οργάνωση και η αμέριστη υποστήριξη από την τοπική κοινωνία. Παράγοντες που συνδυάστηκαν με τις εξαιρετικές καιρικές συνθήκες και έκαναν την 16η Ανάβαση Κύμης «Γιάννης Ηλιόπουλος» έναν απολύτως επιτυχημένο αγώνα σε κάθε επίπεδο. Ο αγώνας ήταν αφιερωμένος στο αείμνηστο Γιάννη Ηλιόπουλο, αδερφό του Πρωταθλητή Μάριου Ηλιόπουλου και εκείνος ολοκλήρωσε ένα Σαββατοκύριακο απολύτως αφιερωμένο στο στήριγμά του στη ζωή με τον καλύτερο τρόπο, καθώς επικράτησε με το Ford Fiesta στη Formula Saloon, σημειώνοντας παράλληλα τον καλύτερο χρόνο στη φετινή ανάβαση. Για να το κάνει αυτό χρειάστηκε να κάμψει την αντίσταση του Κώστα Πατσουρέα ο οποίος επέστρεψε στους αγώνες ορεξάτος και οδήγησε εκπληκτικά το Mitsubishi EVO IX παίρνοντας την δεύτερη θέση στην κατηγορία του. Το βάθρο συμπλήρωσε με το Mitsubishi EVO VIII o Κώστας Λαζαρίδης στην πρώτη του εμφάνιση στην Κύμη, στην οποία τα πήγε περίφημα. Στην FST2, την άλλη κλάση της κατηγορίας, επικράτησε ο Κώστας Ζυγογιάννης με το Audi S3, ο οποίος αν και «έχασε» το πρώτο σκέλος από τον εκπληκτικό Γιώργο Περατινό (Skoda Fabia 1.2TSI) στην πρώτη του εμφάνιση στην Κύμη και πρώτη του χρονιά στους αγώνες, απάντησε δυναμικά στο δεύτερο σκέλος. Για τον νεαρό μάλιστα ήρθε και η επιβράβευση μέσω της επικράτησης στο ξεχωριστό έπαθλο SEAJETS Cup που περιλάμβανε η 16η Ανάβαση Κύμης «Γιάννης Ηλιόπουλος» και στο οποίο συμμετείχαν άλλα τέσσερα Skoda Fabia του φετινού SEAJETS Σ.Ο.Α.Α. Ενιαίου Skoda.
Στην Ομάδα Α ο Λεωνίδας Κύρκος (Ford Escort WRC) επικράτησε με δύο περάσματα τα οποία ήταν τα ταχύτερα στην κατηγορία αλλά και στην κλάση Α8, άφησε πίσω του και στις δύο κατατάξεις των Νίκο Παπαδόπουλο με το άλλο Escort, καθώς ο Παναγιώτης Λιώρης (Ford Escort) που ήταν δεύτερος στο πρώτο σκέλος αλλά και ο Κώστας Κάκος (Mitsubishi EVO IX) δεν ανέβηκαν στο δεύτερο σκέλος λόγω προβλημάτων στα αυτοκίνητά τους. Στην Α7 ο Αλέξανδρος Τσιόγκας (Peugeot 106 Kit Car) επικράτησε με σχετική άνεση και πήρε και την τρίτη θέση στο βάθρο της Γενικής της Κατηγορίας, αλλά και τη νίκη στα δίλιτρα της Ομάδας Α. Πίσω του στην κλάση ολοκλήρωσαν ο Γιώργος Αναδιώτης (Renault Clio Sport) και ο Γιάννης Καλαϊτζιάν (Ford Puma Kit Car) που έδωσαν μάχη για την δεύτερη θέση. Σημειώνεται δε, πως ο Καλαϊτζιάν υπέβαλλε ένσταση προς τον Αλέξανδρο Τσιόγκα, έτσι τα αποτελέσματα παραμένουν προσωρινά. Στην κλάση Α6 ο Βασίλης Μπάτζανος επικράτησε στην μάχη των Citroen Saxo VTS του Βασίλη Ρέκκα ο οποίος ήταν πολύ πιεστικός ιδίως στο 1ο σκέλος. Τέλος η κλάση Α5 ήταν μια από αυτές με πολύ έντονο φινάλε και αγωνία. Νικητής αναδείχθηκε ο Γιάννης Παράβαλος (Toyota Yaris) με διαφορά δύο εκατοστών του δευτερολέπτου από τον Γρηγόρη Σταματίου (Peugeot 106). Αυτή ήταν μια μάχη που αρχικά δόθηκε για την 2η θέση καθώς και στα δύο περάσματα ταχύτερος ήταν ο Νίκος Φίφλης (Toyota Yaris) όμως του επιβλήθηκε ποινή δέκα δευτερολέπτων στον συνολικό χρόνο λόγω παρατυπίας όσον αφορά τα ελαστικά.
Στην Ομάδα Ν ο Πάνος Κύρκος (Mitsubishi EVO IX) έκανε πολύ καλό πρώτο σκέλος και ουσιαστικά εκεί πήρε την νίκη από τον Σταμάτη Κατσίμη (Mitsubishi EVO IX), καθώς ο τελευταίος στο δεύτερο σκέλος απάντησε αλλά όχι τόσο ώστε να πάρει τη νίκη. Τρίτος ήταν ο Γιάννης Ποτουρίδης (Mitsubishi EVO IX). Στα δίλιτρα της Ομάδας Ν και στην Ν3 είχαμε μάλλον την πιο ενδιαφέρουσα μονομαχία του αγώνα.
Ο Γιάννης Φωτεινέλης (Honda Civic Type-R) πήρε το πρώτο σκέλος με διαφορά εννέα δεκάτων από τον Κώστα Καραθανάση (Honda Civic Type-R), η οποία αποδείχτηκε σωτήρια. Στο 2ο σκέλος ο Καραθανάσης κάλυψε τα 860 χιλιοστά αυτής της διαφοράς και η αγωνία κορυφώθηκε μέχρι να ολοκληρωθούν οι υπολογισμοί των κλασμάτων. Η τελική διαφορά των 40 χιλιοστών με την οποία επικράτησε ο Φωτεινέλης ήταν και η μικρότερη του αγώνα. Στην Ν2 και την μάχη των Peugeot 106 ο Κίμωνας Θέος είχε πιο δύσκολο έργο από όσο δείχνει η τελική απόσταση από τον Νίκο Χρέππα ο οποίος ήταν πολύ γρήγορος σε όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Στην Ομάδα Ε, Τρύφωνας Χασάπης (Citroen AX) και Σπύρος Βοργιάς (Peugeot 106) πρωταγωνίστησαν με τον Χασάπη να παίρνει τελικά μια εύκολη νίκη και στην Γενική και στα δύο λίτρα της Κατηγορίας αλλά και στην Ε11. Τρίτος στις δύο πρώτες κατατάξεις και νικητής στην Ε10 αναδείχθηκε ο Απόστολος Αποστόλου (Peugeot 106) με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο της κλάσης, Δημήτρη Τσούργιαννη (Peugeot 106).
Τέλος στον αγώνα των Ιστορικών είχαμε τρομερές εναλλαγές θέσεων μεταξύ των οδηγών με τον Κώστα Γιαννίκο (Ford Escort RS2000) να κερδίζει χάρη στο συνδυασμό ταχύτητας και σταθερότητας. Η έκπληξη ήρθε από τον Γιάννη Κάτσικα (Ford Escort MKII) ο οποίος έκανε μια απίστευτη επίδοση στο δεύτερο σκέλος, η οποία του έδωσε τελικά και την δεύτερη θέση στην κατηγορία, εμπρός από τον Γιώργο Γαβριηλίδη (Ford Escort RS1600) ο οποίος αν και βελτίωσε την επίδοσή του από το πρώτο, στο δεύτερο σκέλος, αυτό δεν του ήταν αρκετό να διατηρηθεί δεύτερος.
Όπως πάντα συμβαίνει στην Ανάβαση Κύμης, έτσι και στην 16η Ανάβαση Κύμης «Γιάννης Ηλιόπουλος» η αυλαία έπεσε στην κεντρική πλατεία της πόλης, παρουσία εκατοντάδων θεατών οι οποίοι αψήφησαν τις ψιχάλες της βροχής, ώστε να χειροκροτήσουν τους πρωταγωνιστές του αγώνα. Παράλληλα στην προκειμένη περίπτωση είχαν τη δυνατότητα να φωτογραφηθούν δίπλα σε ένα σπάνιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το Citroen C4 WRC του Sebastien Loeb το οποίο ο Μάριος Ηλιόπουλος οδήγησε μετά το τέλος αγώνα, στη διαδρομή ως έναν αγωνιστικό χαιρετισμό στους θεατές της Κύμης και έναν αντίστοιχο αποχαιρετισμό στον Γιάννη Ηλιόπουλο.
Το Citroen C4 WRC του Sebastien Loeb με οδηγό τον Μάριο Ηλιόπουλο στην ανάβαση Κύμης
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto