Το δημόσιο χάνει 26 εκ. ευρώ από ανασφάλιστα ΙΧ

Στα 26 εκατ. ευρώ ετησίως υπολογίζεται η τρύπα που προκαλούν στα δημόσια έσοδα τα ανασφάλιστα οχήματα, που πλέον φτάνουν το ένα εκατομμύριο. Τα στοιχεία έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της ΕΑΕΕ. Μάλιστα, στα 26 εκατ. ευρώ δεν περιλαμβάνονται τα έσοδα των ασφαλιστικών εταιρειών και οι φόροι που θα προέκυπταν από αυτά.

Ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου συμπλήρωσε ότι ενώ σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα ανασφάλιστα οχήματα εντοπίζονται ηλεκτρονικά, στην Ελλάδα παρότι υπάρχει τεχνική λύση δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα με αποτέλεσμα η επιβάρυνση του Επικουρικού Ταμείου να είναι σοβαρή.

Ο κ. Σαρρηγεωργίου υπογράμμισε ότι στην Ελλάδα οι ασφαλιστικές είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής, καθώς ο κλάδος διαχειρίζεται κεφάλαια 12 δισ. ευρώ και ο μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας είναι εδώ, λοιπόν, αν ψάχνει η κυβέρνηση».

Για τον κλάδο ασφάλισης υγείας είπε ότι άλλες χώρες της ΕΕ μοιράζουν το βάρος με μοντέλα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα όπως στο Βέλγιο, τη Γαλλία ή στην Ολλανδία. Στην Ελλάδα ενώ έχουν εξαγγελθεί προσπάθειες συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν έχει γίνει τίποτα.

Παράλληλα, υποστήριξε πως στην Ελλάδα μόνο το 10% των κτηρίων είναι ασφαλισμένο και αν δεν είχαν ασφαλιστεί τα δημόσια κτήρια τότε το ποσοστό θα έπεφτε στο 2-3%.

Παρέμβαση Αλεξιάδη

Την πολιτική της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής ασφάλισης με στόχο την προστασία των ασφαλισμένων περιέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης με την ομιλία του στην Γενική Συνέλευση της ΕΑΕΕ.

Μεταξύ αυτών είναι η δημιουργία Θεσμού Διαβούλευσης με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων του κλάδου για την επίλυση των προβλημάτων, η δημιουργία εξειδικευμένων Ασφαλιστικών Δικαστηρίων αλλά και μέτρα για την ενίσχυση του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων και του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ζωής.

Ειδικότερα:

1. Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ορθής λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς και της προστασίας των επαγγελματικών και ιδιωτικών συμφερόντων ασφαλισμένων και ασφαλιστών, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στη δημιουργία ενός θεσμού διαβούλευσης με εκπροσώπηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων του κλάδου, δηλαδή με τη συμμετοχή του δημοσίου, των εργοδοτών, των εργαζομένων, των καταναλωτικών οργανώσεων και των διαμεσολαβούντων (ασφαλιστές, πράκτορες, μεσίτες κλπ).

2. Για την ταχεία και δίκαιη αντιμετώπιση των διαφορών ασφαλισμένων με τις ασφαλιστικές εταιρείες, θα εξεταστεί η δημιουργία εξειδικευμένων «Ασφαλιστικών Δικαστηρίων», με εξειδικευμένους δικαστές. Η θέσπιση αυτών των οργάνων θα λειτουργήσει θετικά τόσο για τους ασφαλισμένους όσο και για τις ασφαλιστικές εταιρίες. Η πρόταση αυτή θα ενταχθεί στο ευρύτερο πλαίσιο της μεταρρύθμισης των δικαστηρίων και του απεγκλωβισμού τους από υποθέσεις που λιμνάζουν, κοστίζοντας χρόνο και χρήμα στους πολίτες, στις επιχειρήσεις και στο δημόσιο.

3. Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και η πρόταση για τη δημιουργία σώματος ανεξάρτητων εξειδικευμένων πραγματογνωμόνων, προκειμένου να στηρίζουν με το έργο τους τόσο τους επαγγελματίες πραγματογνώμονες (που είναι συνεργάτες των εταιριών), όσο και την ορθή επίλυση των προβλημάτων αποζημίωσης.

4. Μέσα από στοχευμένες θεσμικές και οικονομικές πολιτικές, με την συνεργασία και της Εποπτικής Αρχής, στην κατεύθυνση ενίσχυσης της προσπάθειας των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις, θα εξεταστούν και μέτρα που αντιμετωπίζουν με επιτυχία τους διεθνείς κανόνες λειτουργίας του κλάδου και τις υποχρεώσεις τους απέναντι στους ασφαλισμένους τους, αλλά και τους εργαζομένους τους. Θα πρέπει να εξεταστούν εθνικές πολιτικές, σε συμφωνία με την κοινοτική οδηγία, που προσαρμόζονται στις συνθήκες και στα οικονομικά μεγέθη που επικρατούν στην χώρα, με κατεύθυνση την λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού.

5. Το επόμενο διάστημα, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες διοικήσεις, θα εξεταστούν μέτρα και τρόποι ενίσχυσης του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων αλλά και του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ζωής στην κατεύθυνση της προστασίας του Έλληνα καταναλωτή. Για το θέμα του ελέγχου και της δραστικής μείωσης των ανασφάλιστων οχημάτων, η κυβέρνηση ολοκλήρωσε (και  ήδη είναι για δημοσίευση στο ΦΕΚ) τις σχετικές διατάξεις, ώστε να περιοριστούν τα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα που προκαλούνται, αλλά και οι ζημιές του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη, εκκρεμούσε από τον Απρίλιο του 2013 η Υπουργική Απόφαση που προέβλεπε ο Ν. 4141/2013.

6. Με την ψήφιση του νόμου 4364/2016 επιλύθηκε ένα πρόβλημα που επί χρόνια εκκρεμούσε, εξασφαλίζοντας πλήρως τους εργαζόμενους στην περίπτωση ανάκλησης της άδειας ασφαλιστικής εταιρίας.

Ο Τρύφων Αλεξιάδης τόνισε ότι η ιδιωτική ασφάλιση λειτουργεί συμπληρωματικά προς την Κοινωνική Ασφάλιση και Πρόνοια. «Για την κυβέρνησή μας είναι πάντοτε στόχος η διεύρυνση του πλαισίου κοινωνικής προστασίας μέσα από τις δημόσιες δομές. Ταυτόχρονα δεν ξεχνάμε ότι ο θεσμός της ιδιωτικής ασφάλισης συμβάλλει καθοριστικά στην κοινωνία και στην οικονομία, μέσω των αποζημιώσεων σε ασφαλισμένους, των φόρων που καταβάλλει ο κλάδος προς το δημόσιο,  της απασχόλησης χιλιάδων εργαζομένων κ.λπ.» επισήμανε.

typosthes.gr-Oikonomia

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: