Το μεγάλο δίλλημα για τα Smart. Με λεβιέ ταχυτήτων η με αυτόματο κιβώτιο;

 

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

Το Smart το αγαπήσαμε επειδή ήταν μικρό, ευέλικτο, trendy, αυτόματο, ξεκούραστο.

Τώρα, 17 χρόνια από τότε που εμφανίσθηκε το πρώτο Smart , μας φαίνεται κάπως περίεργο όταν οδηγούμε Smart με ταχύτητες και με τέσσερις πόρτες. Και το  μεγάλο δίλλημα είναι. Θέλουμε  Smart με λεβιέ ταχυτήτων η με αυτόματο κιβώτιο;

Δεν μπορέσαμε ποτέ να καταλάβουμε γιατί οι Γερμανοί μετά από 17 χρόνια έφτιαξαν Smart με λεβιέ ταχυτήτων.

Το γεγονός ότι σταμάτησαν τα Smart με κινητήρες πετρελαίου, υπάρχει μια λογική εξήγηση. Σταμάτησαν τους πετρελαιοκινητήρες γιατί οι διαφορές στην κατανάλωση ανάμεσα στους δύο κινητήρες ( βενζίνης- πετρελαίου) ήταν μηδαμινές.  Εκεί υπάρχει λογική.

Στο λεβιέ ταχυτήτων  όμως ακόμη εξήγηση δεν υπάρχει. Και οι δύο εκδόσεις στο  διθέσιο και τετραθέσιο Smart παρουσιάσθηκαν με κιβώτιο ταχυτήτων. Ευτυχώς όμως λίγους μήνες μετά παρουσίασαν και πάλι Smart με αυτόματο κιβώτιο. Έτσι δηλαδή όμως το αγάπησε ο κόσμος.

Βάλαμε στοίχημα ότι οι πωλήσεις ανάμεσα στις δύο εκδόσεις θα είναι πραγματικά μεγάλες.  Σε λίγο διάστημα θα δούμε τις προτιμήσεις του κόσμου. Πόσοι το παρήγγειλαν με αυτόματο κιβώτιο  και πόσοι με το πεντάρι σασμάν.

Ας δούμε τώρα το Smart της δοκιμής μας. Και πριν αρχίσουμε, ας θυμηθούμε τι είχε πεί ο  Jörg Prigl, επικεφαλής της προϊοντικής ομάδας Compact Cars της Mercedes-Benz:

« Στη φάση σχεδιασμού ήμασταν σαφείς ότι στο νέο smart θέλαμε να διατηρήσουμε τον κινητήρα στο πίσω μέρος, ώστε να συνεχίσουμε να εκμεταλλευόμαστε τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου στο μέγιστο κατά την κίνηση εντός πόλης. Σε αυτή τη βάση, αναπτύξαμε τα νέα fortwo και forfour μαζί με τον εταίρο μας, τη Renault.»

Τώρα αυτό να πούμε ότι είναι καλό ή κακό;

Το 2015  οδηγήσαμε  τα δύο νέα Smart. Το διθέσιο – όπως ήταν το πρώτο Smart- και το  4θέσιο , στην πιο σύγχρονη έκδοση του.

Σήμερα σας παρουσιάζουμε την τετραθέσια έκδοση.  Το  smart forfour με τον κινητήρα πίσω. Ακριβώς κάτω από το μικρό πορτ παγκάζ. Και αυτό ήταν  με το πεντάρι σασμάν.

Πως μπορούμε όμως  να  χαρακτηρίσουμε τη δεύτερη γενιά  του smart forfour. Πρωτοποριακή η συμβατική; Το look στο forfour δεν μας εντυπωσιάζει.

Γιατί απλά δεν είναι το αυθεντικό Smart fortwo.  Αγαπήσαμε το  μικρό και αυθεντικό Smart, γιατί ήταν  trendy. Γιατί χώραγε παντού. Ακόμη και κάθετα στο δρόμο όπως «χώνονται» όταν παρκάρουν τα μηχανάκια.

Τώρα είχαμε ένα κανονικό 4πορτο αυτοκίνητο. Αυτό που απευθύνεται στο νέο οδηγό που έχει περισσότερες απαιτήσεις και σ αυτόν που θέλει να «κουβαλάει» όλη την παρέα του.

Αν το δεις απ έξω το μικρό και το μεγάλο Smart το βλέμμα σου που θα πέσει; Σ αυτό που έκανε το «μπαμ»  στην αγορά.

Μην ψάχνετε τον κινητήρα μπροστα. Δεν θα τον βρείτε. Υπάρχουν κατι δοχεία νερου μόνο

Παρόλα αυτά η πλευρική όψη του smart forfour έχει τα ίδια στοιχεία με το fortwo. Ο  κλωβός ασφαλείας tridion είναι μεγαλύτερος, ενώ έχει και μία ακόμα πόρτα. Οι  εμπρός και πίσω πρόβολοι δείχνουν τόσο μικροί, όσο και για το fortwo. Η γραμμή της οροφής του forfour έχει μία κλίση προς τα πίσω σε στυλ κουπέ.

Το τιμόνι είναι  πολλαπλών λειτουργιών και είναι με δερμάτινη επένδυση. Ο  πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 3,5 ιντσών, και το σύστημα διεύθυνσης Direct-Steer με μεταβλητή υποβοήθηση.

Σίγουρα και  το 4πορτο Smart έχει το κοινό του. Διαφορετικά δεν θα είχε λόγο ύπαρξης.

Εντυπωσιακό το εσωτερικό του Smart forfour

Το  νέο Smart forfour βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ Smart και Renault . Το  εργοστάσιο στο Hambach με το εργοστάσιο της Renault στο Novo Mesto στη Σλοβενία, συνεργάζονται στενά για να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Οι Γερμανοί πάντως για να προλάβουν οποιαδήποτε δυσμενή σχόλια υπογράμμισαν  ότι η  συμμετοχή των ειδικών όσον αφορά στην παραγωγή και την ποιότητα από το εργοστάσιο του Hambach εξασφαλίζει ότι όλα τα οχήματα της νέας γενιάς smart πληρούν τα πρότυπα ποιότητας του smart στο σύνολό τους, ανεξάρτητα από τον τόπο παραγωγής τους.

 

Κάτω απο την επένδυση του πορτ παγκάζ «κρύβεται» ο κινητήρας

Βασισμένο στο πάτωμα του κλασικού fortwo, το 4θυρο και 4θέσιο smart μοιράζεται και τα ίδια μηχανικά μέρη, κάτι που σημαίνει κίνηση και κινητήρας στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

Σχεδιαστικά, το νέο forfour είναι όπως και η 3θυρη έκδοση. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι δείχνουν μικροί. Η γραμμή της οροφής έχει μία κλίση προς τα πίσω σε στυλ κουπέ. Το μήκος του φτάνει τα 3,5 μέτρα, ενώ το πλαίσιο γενικά έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Renault, η οποία το χρησιμοποιεί στο καινούργιο Twingo.

Έχει μικρό κύκλο στροφής (8,65 μέτρα) . Αυτό το κάνει ευκολοδήγητο μέσα στην πόλη. Ο  3κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 71 ίππους και λόγω του μικρού βάρους έχει τελική ταχύτητα (εργοστασιακή μέτρηση ) 151 χλμ. Η επιτάχυνση δεν μπορούμε να πούμε ότι μας τρελαίνει. Από 0-100  χρειάζεται 16,9 δευτ. Και αυτή η μέτρηση είναι εργοστασιακή .

Στο δρόμο

Από πλευράς κατανάλωσης για κάθε 100 χιλιόμετρα θέλει  8 λίτρα βενζίνης. Στα  “συν” θα πρέπει να βάλουμε τις χαμηλές  εκπομπές ρύπων CO2 . Με τα 97 γρμ./χλμ. δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας.

Μπορεί να μην εντυπωσιασθήκαμε από τη μεγάλη έκδοση του Smart αλλά σε  σχέση με το παρελθόν έχει βελτιωθεί  η ποιότητα κύλισης και  το επίπεδο άνεσης. Πολύ καλή είναι η ακαμψία και το κράτημα στο δρόμο.

Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο και τα αλλαγμένα silent block (οι σύνδεσμοι στην ανάρτηση) απορροφούν τις  κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Και δόξα το Θεό στην Ελλάδα έχουμε αρκετές χιλιάδες κακοτεχνίες στους δρόμους.

Οι μηχανικοί  σχεδίασαν  νέα ανάρτηση McPherson με ρουλεμάν κεφαλής τριπλής διαδρομής για τον εμπρός άξονα. Κάθε τροχός ελέγχεται από ένα ψαλίδι κάτω από το κέντρο του τροχού, τα γόνατα McPherson και μία συνδετική ράβδο.

Τα ρουλεμάν διεύθυνσης και άνεσης για τα ψαλίδια προσφέρουν επιπλέον άνεση. Σ αυτό βοηθάει η  μεγαλύτερη συνολική διαδρομή της πίσω ανάρτησης.

Ειδικά κατά τη φάση της συμπίεσης των αμορτισέρ, το νέο smart είναι σαφώς πιο ομαλό σε ανώμαλες επιφάνειες απ΄ ότι στο παρελθόν.

Το smart διαθέτει  έναν εξελιγμένο πίσω άξονα De-Dion. Τα αμορτισέρ είναι twin-tube και τα ξεχωριστά ελικοειδή ελατήρια σε σχήμα βαρελιού.

Στο εσωτερικό

Το Smart  forfour στο εσωτερικό του, σου ανοίγει τη διάθεση. Φρέσκα, νεανικά και χαρούμενα  χρώματα, με όργανα ιδανικά για μοντέρνους αγοραστές. Το ταμπλό, η οθόνη, οι πολλές και κρυφές θήκες είναι μερικά από τα στοιχεία που μαγνητίζουν τα βλέμματα, γεμίζοντας χαμόγελα οδηγό και επιβάτες.

Έχει φυσικά , διάφορα προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, τον  αυτόματο κλιματισμό, το πρόσθετο όργανο στο ταμπλό με ρολόι και στροφόμετρο, το πίσω σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με ηχητική προειδοποίηση και την κάμερα οπισθοπορείας. Προαιρετικά για το forfour διατίθενται επίσης τα καθίσματα «ready space». Όμως ακόμη και στη βασική έκδοση, το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλήρης.

Είναι άνετο. Οι επιβάτες του νέου smart forfour έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερους χώρους τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια.

Μας άρεσαν τα δερμάτινα καθίσματα με τα μπλέ  χρώματα. Όπως μας άρεσε και  το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών η  ο επιλογέας ταχυτήτων με δερμάτινη επένδυση. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα διεύθυνσης Direct-Steer, θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, καθώς και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας Lane Keeping Assist.

Ακόμη για τους «παιχνιδιάρηδες» υπάρχει το πακέτο ανάρτησης Sport το οποίο διατίθεται προαιρετικά για όσους αναζητούν την σπορ στα  smart τους.

Για τους γκατζετάκηδες

Για πρώτη φορά, το smart προσφέρει το ηχοσύστημα JBL, το οποία παράγει έναν εντυπωσιακά «γεμάτο» ήχο. Περιλαμβάνει έναν ενισχυτή 6 καναλιών DSP (240 W) στο fortwo και έναν ενισχυτή 8 καναλιών DSP (320 W) στο forfour. Συνολικά οκτώ (fortwo) ή δώδεκα (forfour) ηχεία υψηλής απόδοσης παρέχουν εξαιρετική ακουστική απόλαυση.

Τσιμπημένες όμως είναι οι τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Οι τιμές με απόσυρση του νέου smart forfour ξεκινούν από τα 12.087 ευρώ για τη βασική έκδοση, ενώ η πιο πλούσια σε εξοπλισμό Proxy ξεκινά από τα 14.568 ευρώ.

Οι  διαστάσεις του Smart forfour :

Μήκος (m)                          3.49

Πλάτος (m)                            1.66

Ύψος (m)                                1.55

Μεταξόνιο (mm) 2.494

Γωνία στροφής (από κράσπεδο σε κράσπεδο) (m)                          8.65

Γωνία στροφής (από τοίχο σε τοίχο) (m)                               8.95

Εσωτερικό μήκος (πεντάλ γκαζιού έως πίσω άκρο) (mm)                             2707.3

Δείκτης Χώρου Σώματος (BSI) (αναλογία μήκους ως προς εσωτερικό μήκος) (%)              77

Χώρος αποσκευών (πίσω από τα εμπρός καιθίσματα) (L)                             730

Όγκος χώρου αποσκευών (πίσω από τα πίσω καθίσματα) (L)                     185

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: