Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ
Μια σειρά από ενέργειες με στόχο την τόνωση του τουρισμού πρότεινε η Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο άτυπης διαπεριφερειακής σύσκεψης που έγινε κατά τη διάρκεια της Philoxenia 2016.
Συγκεκριμένα όπως μάς δήλωσε η Εντεταλμένη Σύμβουλος για την Τουριστική Προβολή της Περιφέρειας Αττικής κα Ελένη Δημοπούλου σε τηλεφωνική μας επικοινωνία συζητήθηκαν ζητήματα τροποποίησης του Καλλικρατικού νόμου 3852 για την τουριστική πολιτική. «Θέλουμε να είναι πιο ευέλικτη η τουριστική πολιτική και η τροποποίηση που θα καταθέσουμε θα είναι προς αυτή την κατεύθυνση», σημείωσε.
Επίσης υπογράμμισε πως πρέπει να ενεργοποιηθεί ο ρόλος του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού για να χαραχθεί μια εθνική πολιτική για τον τουρισμό. Παράλληλα πρέπει να δημιουργηθούν διαπεριφερειακές δράσεις τουριστικής προβολής. «Για παράδειγμα αν θέλουμε να προβάλουμε το προϊόν μας σε μια μακρινή αγορά πχ την Κίνα να μην πάμε μόνοι μας ως Περιφέρεια Αττικής αλλά πχ να πάμε με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για να παρουσιάσουμε για παράδειγμα μαζί τον οινοτουρισμό ή την γαστρονομία. Ο Καλλικράτης αυτή τη στιγμή δεν μας δίνει αυτή τη δυνατότητα. Και σκεφθείτε ότι αν γίνει συντονισμός με διαπεριφερειακές δράσεις τουριστικής προβολής θα εξοικονομήσουμε και κονδύλια», εξήγησε η κα Δημοπούλου.
Τέλος συμπλήρωσε πως όλες οι προτάσεις που θα συζητηθούν στην επόμενη διαπεριφερειακή σύσκεψη, αποφασίστηκε να κοινοποιηθούν στο υπουργείο Εσωτερικών και στο υπουργείο Τουρισμού.
Να σημειώσουμε εδώ ότι έχουν προηγηθεί τρεις διαπεριφερειακές συναντήσεις των 13 Περιφερειών της χώρας μας. «Ανά τακτά διαστήματα, 3 -4 μήνες συναντιόμαστε όλοι οι εντεταλμένοι και αντιπεριφερειάρχες του τουρισμού από όλες τις Περιφέρειες της χώρας και συζητάμε θέματα αρμοδιοτήτων μας. Η πρώτη συνάντηση έγινε στη Στερεά Ελλάδα και τη στηρίξαμε όλοι. Έπειτα έγινε στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και η τρίτη ήταν στο Ναύπλιο πριν ένα μήνα από την Περιφέρεια Πελοποννήσου», ανέφερε η κα Δημοπούλου.
Νέα στρατηγική τουριστικής προβολή Περιφέρειας Αττικής
Εξάλλου κατά τη διάρκεια της Philoxenia 2016 παρουσιάστηκε σε εκπροσώπους των ΜΜΕ και το νέο Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Αττικής για τα έτη 2016-2020 και οι πολλαπλές δυνατότητες τουριστικού προορισμού της Αττικής.
Όπως δήλωσε στον «Τ.Θ.» η κα Δημοπούλου η στρατηγική αυτή αφορά στα έτη 2016 έως 2020. «Στόχος είναι μετατοπίσει την εικόνα της Αθήνας από την ταύτισή της με το city break και να την συνδέσει ως short break προορισμό.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μην είμαστε πια προορισμός των 2-3 ημερών και να γίνει η περιοχή μας προορισμός ολιγοήμερων διακοπών για κάθε εποχή του χρόνου».
Επίσης στους στόχους είναι και η προβολή της «άγνωστης» και «αυθεντικής» Αττικής. Οι δυνατότητες προβολής των επιμέρους προορισμών π.χ του Πειραιά, των νησιών του Σαρωνικού, των Ανατολικών και Δυτικών περιοχών που έχουν να προσθέσουν σημαντικά καινούργια στοιχεία για τον πολιτιστικό περιβάλλον της.
Ποιοι άξονες απαρτίζουν τη νέα στρατηγική;
«Θα αναδείξουμε τα θεματικά τουριστικά προϊόντα της Αττικής με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, μέσα από τα συνεργατικά δίκτυα επιχειρηματικότητας. Τα λεγόμενα cluster. Ήδη έχει ξεκινήσει η δημιουργία του πρώτου θεματικού συνεργατικού δικτύου με θέμα τον πολιτιστικό τουρισμό. Προφανώς θα γίνουν και άλλα στη συνέχεια, σε όποια θεματικά πεδία είναι ώριμα και μπορούν να προωθηθούν στη διεθνή αγορά. Ο πολιτιστικός τουρισμός, ο οινοτουρισμός, ο θαλάσσιος, αθλητικός – συνεδριακός, περιηγητικός στα κοντινά νησιά (island hopping) κλπ. Φιλοδοξία είναι η Περιφέρεια Αττικής, η μεγαλύτερη Περιφέρεια της Ελλάδας, να εδραιωθεί ως μητροπολιτικός προορισμός που προσφέρεται για πολλαπλές τουριστικές εμπειρίες».
Πρόσθεσε πως φέτος ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα νησιά της Περιφέρειας Αττικής, “τα κρυμμένα διαμάντια της”, καθώς και στις δυνατότητες ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό φιλοξενήθηκαν στο περίπτερο της ως συνεκθέτες, οι νησιωτικοί Δήμοι της Αίγινας, του Αγκιστρίου, του Πόρου και της Ύδρας.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης έγιναν συναντήσεις με επιχειρηματίες από τον χώρο του τουρισμού, ενώ και οι απλοί επισκέπτες της έκθεσης είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τοπικά και παραδοσιακά της προϊόντα (μεταξύ των οποίων και προϊόντα Π.Ο.Π.) καθώς και κρασιά της Αττικής γης.
typosthes.gr-Oikonomia