Toyota Corolla Hatchback 1.8 140 PS Hybrid: Με αναβαθμισμένο το υβριδικό σύστημα

Το Corolla στα 57 χρόνια ιστορίας του — από το 1966 που παρουσιάσθηκε μέχρι σήμερα- έχει παγκοσμίως περισσότερες από 50 εκατομμύρια πωλήσεις. Είναι ένα πετυχημένο μοντέλο που διαρκώς εξελίσσεται. Με καινούργιους σχεδιασμούς, επαναστατικούς κινητήρες και φυσικά ότι καλύτερο σε συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας.

Το αυτοκίνητο που σας παρουσιάζουμε δεν είναι των τελευταίων μηνών. Η προηγούμενη έκδοση είναι σχεδόν ίδια με τη νέα. Οι διαφορές δεν είναι και τόσο εύκολα ορατές.

Η τολμηρή και δυναμική εμφάνιση του νέου Corolla Hatchback δεν περνάει απαρατήρητη. Οι χαρακτηριστικοί προβολείς Bi-LED, η κομψή νέα μπροστινή μάσκα και ο δυναμικός πίσω προφυλακτήρας μαγνητίζουν. Η νέα Corolla – η τιμή της έκδοσης ACTIVE PLUS είναι 28.470 ευρώ -εξοπλίζεται με Ηybrid Electric τεχνολογία 5ης γενιάς που αποτελεί το πιο προηγμένο υβριδικό σύστημα έως τώρα. Κινείται ελεύθερα στο δακτύλιο αφού διαθέτει τεχνολογία Hybrid και ταυτόχρονα ο οδηγός δεν έχει το άγχος που θα βρει σταθμό φόρτισης των μπαταριών του.

Η Toyota για να κάνει κάτι παραπάνω στο ήδη πετυχημένο μοντέλο της και να παρουσιάσει μια φρέσκια έκδοση, αναβάθμισε το υβριδικό της σύστημα και έκανε κάποιες μικρές αλλαγές στην εξωτερική και εσωτερική της εμφάνιση. Πιο απλά, παρουσίασε μια μικρή ανανέωση στο 5ης γενιάς Hybrid Electric τεχνολογίας Corolla.

Συστάσεις ιδιαίτερες δεν χρειάζεται η Corolla. Γι αυτό δοκιμάζοντας το Toyota Corolla Hatchback με τον Hybrid κινητήρα των 1.8 κ.εκ. με τα χαρακτηριστικά «GR Sport» που αποδίδει 140 PS, θα περιοριστούμε στις λεπτομέρειες. Στη νέα εποχή ψηφιακής εμπειρίας με το ευφυές σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, το πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια σειρά απομακρυσμένων λειτουργιών καθώς και την κορυφαία ενεργητική ασφάλεια με την 3η γενιά του ToyotaSafetySense.

Οι διαστάσεις είναι ικανοποιητικές. Το μήκος είναι 4.370mm, το πλάτος 1.790mm, το ύψος 1.460mm και το μεταξόνιο 2.640mm. Ο χώρος αποσκευών είναι 361lt. Για άλλους ικανοποιητικός και για άλλους μέτριος.

Το μικρομεσαίο μοντέλο τώρα με τις μικρές του αναβαθμίσεις προσφέρει κάτι περισσότερο στον οδηγό. Πάντα οι κινητήρες της Toyota θεωρούνται ότι είναι από τους πιο οικονομικούς. Προσφέρουν κορυφαία απόδοση καυσίμου και κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά. Ο οδηγός έχει την επιλογή τριών στυλ οδήγησης. Συνήθως χρησιμοποιεί την «Normal», λιγότερο την επιλογή «Eco» κυρίως στην πόλη ενώ όταν βγει σε κάποιο επαρχιακό δρόμο που έχει στροφές επιλέγει την «Sport». Προσαρμόζει δηλαδή το σύστημα μετάδοσης κίνησης στα χαρακτηριστικά που του ταιριάζουν. Στο νέο μοντέλο η υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιεί αναγεννητικήπέδηση για την επαναφόρτιση και την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς να χρειάζεται σύνδεση σεφορτιστή.

Εσωτερικά

Στο εσωτερικό του νέου Corolla αναμιγνύεται η υψηλή τεχνολογία με μια ήρεμη και χαλαρωτική ατμόσφαιρα. Ευρύχωρο και πρακτικό, διαθέτει εργονομικούς χώρους αποθήκευσης και διζωνικό κλιματισμό. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός έχει μια διαφορετική αισθητική προσέγγιση.

Με νέες ταπετσαρίες, το επίπεδο εξοπλισμού είναι αναβαθμισμένο. Μπροστά τα μάτια πέφτουν στην έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών ενώ στο κέντρο τής κονσόλας υπάρχει μια ακόμη έγχρωμη οθόνη αφής 10,5 ιντσών.

Η καμπίνα καλύπτεται από συνδυασμό υφάσματος και συνθετικού δέρματος. Στα προσκέφαλα οδηγού και συνοδηγού υπάρχει το λογότυπο «GR». Ο συνοδηγός έχει μεγάλο χώρο ενώ ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, θα έλεγα ότι είναι απλά ικανοποιητικός. Το πρόβλημα είναι αν ο οδηγός η ο συνοδηγός είναι αρκετά ψηλός και χρειάζεται το κάθισμά του να τερματίσει. Τότε ο πίσω επιβάτης θα δυσκολευθεί να βολευτεί.


Άνετο πορτμπαγκαζ

Κινητήρας

Κάτω από το καπό «κρύβονται» ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.798 cc (λειτουργεί σε κύκλο «Atkinson») και από δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας – ο μικρός- λειτουργεί ως γεννήτρια και ο άλλος ,ο μεγάλος που είναι ο κινητήριος ηλεκτροκινητήρας είναι μικρότερος σε διαστάσεις από την προηγούμενη έκδοση.

Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει στις 5.200 σ.α.λ μέγιστη ισχύ 98 ίππους και μέγιστη ροπή 142 Nm/3.600 σ.α.λ.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 95 ίππους και μέγιστη ροπή 185 Nm.

Συνδυάζοντας τις δύο ξεχωριστές δυνάμεις έχουμε 140 ίππους. Η διαφορά με την προηγούμενη έκδοση είναι +18 ίππους.

Η ροπή του βενζινοκινητήρα είναι 142 Nm/3.600 rpm και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι 185 Nm.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων  μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Στην πέμπτη γενιά τού υβριδικού συστήματος, υπάρχει νέο σύστημα ψύξης το οποίο έχει μειωμένες εσωτερικές τριβές και κάνει λιγότερο θόρυβο.

Στο δρόμο

Ξεκινήσαμε με το Toyota Corolla Hachback 1.8 με τα χαρακτηριστικά στο πίσω μέρος “GR SPORT” Hybrid για μια μεγάλη βόλτα που ξεπέρασε τα 1300 χιλιόμετρα. Η πρώτη στάση έγινε στα 650 χλμ και πρέπει να επισημάνω ότι η μόνη στάση που κάναμε ήταν για να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ. Η οδήγηση είναι άνετη και ξεκούραστη.

Ο οδηγός αποκτά την εμπιστοσύνη που θέλει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητα «κάθεται» υποδειγματικά. Αυτό οφείλεται στην πλατφόρμα «TNGA» στην οποία βασίζεται το πολύ καλό πλαίσιο. To χαμηλό κέντρο βάρους του σε συνδυασμό με τη χαμηλή απόσταση από το έδαφος μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος και βελτιώνει τον έλεγχο στις στροφές ,ενώ το άκαμπτο αμάξωμα ενισχύει την ακρίβεια και την απόκριση.

Στην έκδοση της δοκιμής μας η «GR Sport» χρησιμοποιεί τροχούς 18 ιντσών. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ελαστικά της Bridgestone 225/40R 18.

Οι ρυθμίσεις που έχουν γίνει στις αναρτήσεις είναι υποδειγματικές. Η ανάρτηση μπροστά είναι με γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο ενώ πίσω είναι πολλαπλών συνδέσμων. Μπορεί να είναι σφιχτή για ακόμη καλύτερα κρατήματα όμως σε καμιά περίπτωση δεν είναι κουραστική.

Θα πρέπει τώρα στο θέμα ασφάλειας να προσθέσουμε και τα συστήματα που διαθέτει το αναβαθμισμένο «Toyota Safety Sense». Οι γιαπωνέζοι κατάφεραν ακόμη πιο γρήγορη αντίδραση ενώ διπλασίασαν την απόσταση αναγνώρισης από το μπροστινό αυτοκίνητο. Αυτό βοηθάει περισσότερο όταν κινείσαι στην εθνική οδό με υψηλές ταχύτητες.

Τα επιμέρους συστήματα του «Toyota Safety Sense» είναι:

*Overtake Prevention Support και

* Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control.

Αυτά προειδοποιούν τον οδηγό στην ακούσια προσπέραση και στην ασφαλή κίνηση της νέας λωρίδας κυκλοφορίας.

Οι μηχανικοί της Toyota βελτίωσαν την «Lane Departure Warning» και «Lane Trace Assist» (το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και διατήρηση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας) και τη λειτουργία τού συστήματος αναγνώρισης ρυθμιστικών πινακίδων κυκλοφορίας («Road Sign Assist»).

Ο οδηγός ελέγχει περιμετρικά τους χώρους γύρω από το αυτοκίνητο μέσω των καμερών αλλά και των αισθητήρων.

Η τελική ταχύτητα του Corolla Hatchback 1.8 Hybrid των 140 ίππων είναι 180 km/h (εργοστασιακή μέτρηση), η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,1 δευτερόλεπτα, η μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km – 5,9 lt/100 km (εργοστασιακή μέτρηση) και οι εκπομπές CO2: 100 gr/km.

Πάντως οι εργοστασιακές τιμές στην κατανάλωση με τις δικές μας δεν είχαν απόκλιση. Η δική μας μέσα κατανάλωση στα 1300 χλμ. ήταν 5.8 λ/100 χλμ.

Πέρ Χαλ

 

 

 

 

 

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 140 PS Hybrid: Με αναβαθμισμένο το υβριδικό σύστημα gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: