Η ιστορία του Yaris συνεχίζεται… Το νέο γιαπωνέζικο και πολύ πετυχημένο αυτοκίνητο συνεχίζεται με τη μεγαλύτερη γκάμα στην κατηγορία Β. Και μπορείτε να το βρείτε είτε με υβριδικό κινητήρα 1.5L, είτε με δύο βενζινοκινητήρες των 1.0 και 1.5 κ.ε., είτε ένα diesel D-4D 1.4L. Διαλέξτε και πάρτε !!! Όλα τα μοντέλα πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και έχουν ωφεληθεί από τις ρυθμίσεις που περιόρισαν ακόμα περισσότερο τις εκπομπές C02
Αν και ο περισσότερος κόσμος ακόμη δεν έχει μελετήσει την υβριδική τεχνολογία και προτιμά τις λύσεις που ξέρει, δηλαδή βενζίνη η πετρέλαιο, ωστόσο η Toyota υποστηρίζει ότι η τεχνολογία αυτή συγκεντρώνει πάνω από το 40% όλων των Ευρωπαϊκών πωλήσεων Yaris.
Το νέο Yaris σχεδιάστηκε στο Ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης, από ευρωπαίους σχεδιαστές. Με το νέο Yaris, η Toyota δεν θέλησε απλά να βελτιώσει το αυτοκίνητο αλλά και να δημιουργήσει μία ισχυρότερη γκάμα που θα ικανοποιεί τις ανάγκες και προτιμήσεις μιας ευρύτερης και πιο επίλεκτης βάσης πελατών. Το νέο μοντέλο υιοθετεί νέα στρατηγική εκδόσεων η οποία εστιάζει σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, από την άριστη σχέση κόστους/απόδοσης (value for money) μέχρι σύγχρονο στυλ και φινέτσα. Νέες εκδόσεις Mid και Mid+ βρίσκονται στην καρδιά της γκάμας, ενώ τα νέα δίχρωμα μοντέλα (Bi-tone) προσφέρουν περισσότερες επιλογές χρωματικών αντιθέσεων που λανσαρίστηκαν στη γκάμα το 2016. Επίσης περιλαμβάνεται η έκδοση Chic, που προσθέτει μία νότα φινέτσας στο στυλ και τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.
Το ευρωπαϊκό Yaris άρεσε τόσο πολλοί στους ιδιοκτήτες της γιαπωνέζικης φίρμας που αποφάσισαν να υιοθετηθούν στο αδερφικό μοντέλο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία τις αλλαγές που έγιναν στο Yaris για την Ευρώπη.
Οι σχεδιαστές έδωσαν στο νέο Yaris μία πιο δυναμική εμφάνιση με περισσότερο ‘νεύρο’, που παράλληλα αποπνέει φινέτσα και ποιότητα. Για το σκοπό αυτό, τα εμπρός και πίσω τμήμα του αυτοκινήτου έχουν νέα σχεδιαστική δομή με ισχυρότερη τρισδιάστατη ποιότητα, μεγαλύτερη έμφαση στις οριζόντιες γραμμές για τη δημιουργία οπτικού πλάτους, και χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες που είναι με τρία σχέδια: ένα ασημί τάσι 15-ιντσών για την έκδοση Live, μία πολυάκτινη ζάντα αλουμινίου 15-ιντσών για τις εκδόσεις Active & Style και μία νέα ζάντα αλουμινίου 16 ιντσών με ειδικό φινίρισμα για την έκδοση Chic.
Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν φως στοπ LED και πίσω φώτα με οδηγούς, επιβεβαιώνοντας την premium ποιότητα του Yaris ενώ, όπως τα εμπρός φώτα, παρουσιάζουν μία ιδιαίτερη νυχτερινή ταυτότητα.
Σχεδίαση εσωτερικού
Η έμφαση στις αλλαγές του εσωτερικού ήταν να διατηρηθεί η τολμηρή και μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας, με νέες ταπετσαρίες και διάκοσμο και αναβαθμισμένα όργανα και χειριστήρια με στόχο τη βέλτιστη εργονομία και απόδοση HMI (human-machine interface).
Ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών — στάνταρ από την έκδοση Active. Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φέρει νέα διακοσμητικά σε piano black (από τη Active και πάνω). Ένα νέο χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαισιώνει τα όργανα, προσδίδοντας μία πρόσθετη νότα ποιότητας.
Άλλες αλλαγές αφορούν τους νέους αεραγωγούς τύπου φτερωτής, τον μπλε φωτισμό οργάνων και μία πιο σύγχρονη εκδοχή της οθόνης πολυμέσων και των χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα, μαζί με δύο νέους διακόπτες που είναι πιο απέριττοι σε εμφάνιση και πιο εύχρηστοι σε λειτουργία.
Βελτιωμένη απόδοση υβριδικού συστήματος
Το Yaris παραμένει μοναδικό στην κατηγορία B που διατίθεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Η κορυφαία και φιλική προς το χρήστη τεχνολογία της Toyota προσφέρει εξαιρετική κατανάλωση και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην κατηγορία (από 75 g/km CO2). Κατά την εξέλιξη του νέου Yaris, οι μηχανικοί της Toyota έλαβαν υπόψη την άποψη των πελατών για να κατανοήσουν πού έπρεπε να γίνουν βελτιώσεις που θα διασφάλιζαν μία ακόμα πιο αθόρυβη και άνετη εμπειρία με καλύτερη οδική συμπεριφορά και ακρίβεια διεύθυνσης.
Η Toyota χρησιμοποιεί ένα έξυπνο εργαλείο συλλογής δεδομένων για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους εμπόρους να δείξουν στους πελάτες πώς λειτουργεί η υβριδική τεχνολογία και τα πραγματικά οφέλη που μπορεί να αποφέρει.
Το Driveco box ήδη χρησιμοποιείται σε επτά Ευρωπαϊκές αγορές για Υβριδικά μοντέλα όπως το Yaris Hybrid και προορίζεται για πιλοτικές δοκιμές σε εννέα ακόμα. Σαν ένα αυτόματο σύστημα καταγραφής δεδομένων οδηγού, συλλέγει δεδομένα για τις αποστάσεις των δοκιμαστικών διαδρομών, τους χρόνους και τις μέσες ταχύτητες, και επιπλέον την αναλογία του ταξιδιού στην οποία το αυτοκίνητο λειτουργεί σε πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV mode), με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο χρήστης μπορεί να κατεβάζει και να βλέπει τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή μία εφαρμογή tablet, μαζί με συγκρίσεις από προηγούμενες επιδόσεις και με τα επίπεδα που έχουν πετύχει άλλοι οδηγοί.
Το Driveco έχει ήδη καταγράψει δεδομένα από 900 Yaris Hybrid και πάνω από μισό εκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης σε όλων των ειδών τα περιβάλλοντα, από κέντρα πόλεων μέχρι ορεινές διαδρομές. Τα συνδυασμένα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα έχουν λειτουργήσει σε EV mode για πάνω από το 54% του χρόνου, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 5,0 l/100 km.
Ακόμα πιο αθόρυβη οδήγηση-Οδηγική άνεση και οδική συμπεριφορά
Αν και τα υβριδικά μοντέλα Toyota φημίζονται για τον αθόρυβο χαρακτήρα τους, οι μηχανικοί του νέου Yaris έκαναν μία σχολαστική διερεύνηση, προκειμένου να διαπιστώσουν που θα μπορούσαν να γίνουν βελτιώσεις στα επίπεδα θορύβων και κραδασμών για μείωση των θορύβων από το χώρο του κινητήρα κατά την επιτάχυνση.
Αποτέλεσμα, μία ολοκληρωμένη σειρά μέτρων, όπως: ανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα, μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια, εμπρός υποπλαίσιο, αλλά και τροποποιημένο σύστημα εισαγωγής στο φιλτροκούτι. Επιπλέον, το σύστημα εξαγωγής έχει προσαρμοστεί με ένα νέο μεσαίο σιλανσιέ.
Οι ανασχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αυξάνουν την οδηγική άνεση, περιορίζοντας τους κραδασμούς κατά την οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα. Αλλαγές έχουν γίνει και στις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ και το σχέδιο των βαλβίδων με σκοπό τη βελτίωση της άνεσης και τη διατήρηση της αξιόπιστης συμπεριφοράς.
Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει επανα-χαρτογραφηθεί για λιγότερη αίσθηση ‘τριβής’ και πιο ομαλή απόκριση στις εντολές του οδηγού. Η κατευθυντικότητα στις στροφές έχει βελτιωθεί με καλύτερη απόκριση του οχήματος στις εντολές του οδηγού.
Με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, πετυχαίνει τον ιδανικό συγκερασμό μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης. Το Yaris φτάνει στην τελική ταχύτητα των 175 km/h με κατανάλωση μικτού κύκλου 3.5 l/100
Εσωτερικές αλλαγές
Η έμφαση στις αλλαγές του εσωτερικού ήταν να διατηρηθεί η τολμηρή και μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας, με νέες ταπετσαρίες και διάκοσμο και αναβαθμισμένα όργανα και χειριστήρια με στόχο τη βέλτιστη εργονομία και απόδοση HMI (human-machine interface).
Ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών — στάνταρ από την έκδοση Mid. Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φέρει νέα διακοσμητικά σε piano black (από τη Mid και πάνω). Ένα νέο χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαισιώνει τα όργανα, προσδίδοντας μία πρόσθετη νότα ποιότητας.
Άλλες αλλαγές αφορούν τους νέους αεραγωγούς τύπου φτερωτής, τον μπλε φωτισμό οργάνων και μία πιο σύγχρονη εκδοχή της οθόνης πολυμέσων και των χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα, μαζί με δύο νέους διακόπτες που είναι πιο απέριττοι σε εμφάνιση και πιο εύχρηστοι σε λειτουργία.
Από πλευράς ασφαλείας στο νέο Yaris υπάρχουν συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων μοντέλων Yaris . Το πακέτο περιλαμβάνει Pre-Collision System with Autonomous Emergency Braking, Automatic High Beam, Lane Departure Alert και Road Sign Assist. Οι πίσω ζώνες ασφαλείας είναι με περιοριστές φορτίου και προ-εντατήρες.
Σημαντικό είναι το σύστημα Pre-Collision System . Χρησιμοποιεί λέιζερ που παρακολουθεί το δρόμο μπροστά και προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση, προετοιμάζοντας παράλληλα τα φρένα (προ-φόρτιση) για τη στιγμή πίεσης του πεντάλ. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στην προειδοποίηση, το σύστημα θα ενεργοποιήσει το Autonomous Emergency Braking για να επιβραδύνει το όχημα και να μειώσει τις επιπτώσεις της σύγκρουσης.
Το Automatic High Beam ανιχνεύει τους προβολείς των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων και τα πίσω φώτα των προπορευόμενων, και αλλάζει αυτόματα μεταξύ μεσαίας και μεγάλης σκάλας για να μην τυφλώνει τους άλλους οδηγούς, διατηρώντας παράλληλα το βέλτιστο δυνατό φωτισμό για νυχτερινή οδήγηση.
Το Lane Departure Alert παρακολουθεί τις σημάνσεις των λωρίδων στο οδόστρωμα και βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων που προκαλούνται από τυχαία μετακίνηση του οχήματος εκτός της λωρίδας του. Εάν το Yaris αρχίσει να παρεκκλίνει από τη λωρίδα του, χωρίς χρήση των φλας, το σύστημα εκδίδει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό.
Το Road Sign Assist συμβάλλει στην πληροφόρηση των οδηγών σχετικά με τις οδικές προειδοποιήσεις και εντολές, ακόμα και αν έχουν περάσει κάποιο σήμα χωρίς να το παρατηρήσουν. Το σύστημα αναγνωρίζει σήματα όπως όρια ταχύτητας και απαγορευτικά προσπέρασης, και τα προβάλλει στην έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT στον πίνακα οργάνων. Εάν ο οδηγός υπερβεί το όριο ταχύτητας, το σύστημα θα ενεργοποιήσει μία προειδοποιητική λυχνία και ένα ηχητικό σήμα.
Για βελτίωση της ασφάλειας των επιβατών, οι πίσω ζώνες ασφαλείας εφοδιάζοντας τώρα με περιοριστές φορτίου και προεντατήρες. Τα προσκέφαλα έχουν επανασχεδιαστεί για να παρέχουν καλύτερη προστασία από τους τραυματισμούς σε μία οπίσθια σύγκρουση, όπως επίσης έχει βελτιωθεί και το σχήμα των αερόσακων οροφής. Η τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων είναι ευκολότερη με ρυθμίσεις στο σύστημα συγκράτησης Isofix ενώ υπάρχουν και σχετικές ετικέτες επισήμανσης.
Με το νέο Yaris, η Toyota δεν θέλησε απλά να βελτιώσει το αυτοκίνητο αλλά και να δημιουργήσει μία ισχυρότερη γκάμα που θα ικανοποιεί τις ανάγκες και προτιμήσεις μιας ευρύτερης και πιο επίλεκτης βάσης πελατών. Το νέο μοντέλο υιοθετεί νέα στρατηγική εκδόσεων η οποία εστιάζει σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, από την άριστη σχέση κόστους/απόδοσης (value for money) μέχρι σύγχρονο στυλ και φινέτσα. Νέες εκδόσεις Mid και Mid+ βρίσκονται στην καρδιά της γκάμας, ενώ τα νέα δίχρωμα μοντέλα (Bi-tone) προσφέρουν περισσότερες επιλογές χρωματικών αντιθέσεων που λανσαρίστηκαν στη γκάμα το 2016. Επίσης περιλαμβάνεται η έκδοση Chic, που προσθέτει μία νότα φινέτσας στο στυλ και τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.
Toyota Yaris 4ης γενιάς : Η ιστορία συνεχίζεται
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, ιστορία