Triumph Tiger 1200 XCx: Ο αγγλικός θρύλος επιστρέφει! (Test Ride)

του Λάμπρου Ντάλκου

Η ιστορία της Triumph Motorcycles Limited Company ξεκίνησε το 1885, όταν οι Γερμανοί μετανάστες, Siegfried Bettmann και Maurits Schulte, αγόρασαν μια εταιρεία στη Μεγάλη Βρετανία που ξεκίνησε την παραγωγή ποδηλάτων με το σήμα Triumph. Ίσως η μεγαλύτερη από όλες τις βρετανικές μάρκες και μοναδική που παραμένει σε παραγωγή έως σήμερα.

To επιτυχημένο Tiger έχει βαθιά τις ρίζες του από παλιά, όπου το πρώτο μοντέλο βγαίνει στη γραμμή παραγωγής το 1993, με το καρμπυρατέρ να φροντίζει την ανάμειξη αέρα και ατμών υδρογονανθράκων (βενζίνη) στην κατάλληλη αναλογία.

Με το πέρασμα των χρόνων και με την τεχνολογία να παίρνει για τα καλά τα ινία, το Tiger περνάει από το καρμπυρατέρ στο injection, γίνεται γρηγορότερο και ελαφρύτερο.

Κινητήρας

Στο σήμερα η Tiger 1200 XCx με τον τρικύλινδρο κινητήρα της, τα 141άλογα και την ροπή να φτάνει στα 122Nm, μας εντυπωσιάζει και μας ταξιδεύει με ασφάλεια σε παντός τύπου οδόστρωμα.


Οι τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο δημιουργούν ένα απίστευτο ήχο από την πρώτη στιγμή της ανάφλεξης. Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό γίνεται μέσω άξονα και στροφάρει γρηγορότερα, χάρη στον ανανεωμένο στρόφαλο.

Κιβώτιο 

Έξι ταχύτητες έχει στην κατοχή του ο αναβάτης, για να ανακαλύψει όλη την ροπή που κρύβει η Tiger με υδραυλικό συμπλέκτη (υγρό πολύδισκο). H Triumph διαθέτει σύστημα αλλαγής ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη – δυστυχώς δεν το είχαμε στο μοντέλο που δοκιμάσαμε — επονομαζόμενο και Triumph Shift Assit” (εν συντομία TSA) για ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα, το οποίο προσφέρει άνεση για μέσα στη πόλη.

Εξοπλισμός

H Tiger είναι προικισμένη με διαφορά καλούδια για να παρέχει ασφάλεια και άνεση στον αναβάτη της.

Με ένα απλό Joystick, που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού, μπορεί ο αναβάτης να μεταβάλει ηλεκτρονικά το ύψος του  ανεμοθώρακα.

Οι χούφτες κοσμούν το τιμόνι στα δυο άκρα του και προσφέρουν προστασία από αέρα-κρύο και διάφορες αναπάντεχες επαφές πρώτου τύπου – μακριά από εμάς.

Στην άνεση του αναβάτη προστίθεται και η θερμαινόμενη σέλα και γριπ για τις κρύες νύχτες του χειμώνα (αν και δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα, όπως λέει κ το άσμα).

Στις μακρινές βόλτες που θα επιλέξει ο αναβάτης, με το πάτημα ενός switch, ενεργοποιείται το Cruise Control όπου περιορίζει ηλεκτρονικά την ταχύτητα και χαρίζει μέγιστη απόλαυση της διαδρομής στον οδηγό. Η απενεργοποίηση γίνεται ακαριαία με το φρενάρισμα, πάτημα μανέτας συμπλέκτη ή με την περιστροφή του δεξιού grip προς τα πίσω.

H Triumph φροντίζει για την άνεση και του συνεπιβάτη, με την σέλα να είναι αναπαυτική και σε ψηλότερο σημείο από αυτή του αναβάτη, δίνοντας του την δυνατότητα να βλέπει πάνω από αυτόν και να συμμετέχει εξολοκλήρου σε όλη την διαδρομή.

Το κέντρο του τιμονιού, κοσμεί μια έγχρωμη TFT οθόνη – 5 ιντσών. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει γρήγορα και ευκολά — μια από τις τρεις απεικονίσεις — που θα παρουσιάζονται οι πολλαπλές ενδείξεις στην οθόνη της μοτοσυκλέτας. Το στροφόμετρο το ταχύμετρο και άλλες επιλογές «ξεδιπλώνουν» μπροστά του με ωραία χρώματα, ευδιάκριτες ακόμα και κάτω από το έντονο φως της ημέρας.

Με το πάτημα ενός κουμπιού και ανάλογα με το οδόστρωμα και τις επιθυμίες του αναβάτη, η Tiger, μέσα από 6+1 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Road, Rain, Sport, Off-road, Off-road Pro και Rider) μεταμορφώνεται ανάλογα με τις περιστάσεις.
Διαφορετική απόκριση γκαζιού και φάσμα ροπής, αναρτήσεων, ABS καθώς και το traction control ρυθμίζονται αρμονικά και χαρίζουν συγκινήσεις κατά την οδήγηση. Για τους ποιο απαιτητικούς υπάρχει και η επιλογή Rider για να πάρουν τον πλήρη έλεγχο στα χέρια τους.

Όλα τα κουμπιά στο τιμόνι είναι φωτιζόμενα (πορτοκαλί) και με ωραία αίσθηση στο πάτημα.

Στην νέα Tiger, ο αναβάτης ξεχνάει το κλειδί, αφού η μοτοσυκλέτα έχει εξοπλιστεί και με το σύστημα Keyless. Η διασύνδεση μεταξύ του κλειδιού και της νέας Tiger 1200XCx γίνεται μέσω της τεχνολογίας Bluetooth.

 

 

 

 

Ανάρτηση

Η Triumph για να στηρίξει όλο αυτό το μυώδες πλαίσιο της νέας Tiger 1200XCx, τοποθέτησε WP semi-active αναρτήσεις. Ανεστραμμένο πιρούνι WP 48mm για μπροστά, με 190mm διαδρομή και 193mm για πίσω. Και οι δυο ρυθμίζονται αυτόματα ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει επιλέξει ο αναβάτης ή και ανεξάρτητο από αυτό, με το joystick του τιμονιού.

Φρένα – Τροχοί – Ελαστικά

H Tiger στο κομμάτι των φρένων δεν θα μπορούσε να αρκεστεί με κάτι λιγότερο από τις κορυφαίες τετραπίστονες ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo με δίσκους 305mm καθώς και 2 εμβόλων δαγκάνες από την Nissin για πίσω, με δισκόφρενο 282mm.

Το cornering ABS της Bosch, που διαθέτει η Tiger 1200 XCx, έρχεται να επιδράσει αρμονικά στις δυνάμεις που μπορούν να αντέξουν τα ελαστικά – Metzeler 120/70 – 19 για εμπρός και 170/60 -17 για πίσω, κατανέμοντας τη μέγιστη δύναμη πέδησης ανάλογα με τις όποιες συνθήκες υπάρχουν, εξασφαλίζοντας το ιδανικό φρενάρισμα ακόμα και μέσα στη στροφή.

Σχεδιασμός – Χαρακτηριστικά

Καθόλου τυχαίο δεν είναι το όνομα της μοτοσυκλέτας που έδωσε η Triumph. Η επιτυχημένη συνταγή συνεχίζεται και βελτιώνεται ανά τις εκδόσεις. Οπτικά σου αποκαλύπτεται επιβλητικά με το συνολικό της ύψος (1,47) και πλάτος. Ο όγκος της και το μεγάλο ντεπόζιτο σε προδιαθέτουν για το τι κρύβεται κάτω από αυτό. Όμως από τα πρώτα λεπτά οδήγησης διαπιστώνεις ότι στο DNA του έχει αποτυπωθεί για τα καλά ο «αιλουροειδές» χαρακτήρας του.
Ευέλικτο, νευρικό και έτοιμο για κάθε είδους περιπέτεια, εντός και εκτός πόλης.

 

Η σέλα πολύ αναπαυτική και σε ύψος 835mm με 855mm. Λίγο πρόβλημα για τους αναβάτες μετρίου αναστήματος, αλλά και για αυτό έχει φροντίσει ο Άγγλος κατασκευαστής με low version.

Τα πλαστικά της είναι πολύ καλής ποιότητας και τοποθετημένα με επιμέλεια για να παρέχουν το ύψιστο ασφάλειας – άνεσης για τον αναβάτη.

Εξοπλισμένη με σύστημα φωτισμού τύπου LED καθώς και DRL φώτα ημέρας κάνουν την νύχτα μέρα.

Κάγκελα προστασίας κινητήρα και ακτινωτούς τροχούς σε μαύρο χρώμα είναι λίγα από τα πολλά χαρακτηριστικά που έχουν εξοπλίσει την Tiger 1200 XCx.


H εξάτμιση οβάλ σε μεγάλο μέγεθος, δίνεται η επιλογή και της ελαφρύτερης Arrow, με αρκετά μπάσο ήχο τόσο όσο χρειάζεται.

Το χρώμα του μοντέλο που οδηγήσαμε ήταν Matt Khaki πράσινο, ετοιμοπόλεμο παντός καιρού.

 

Οδήγηση

Όποιος δεν έχει οδηγήσει την νέα Tiger, δεν μπορεί να καταλάβει πόσο ευκολοδήγητη είναι πάρα τον όγκο της καθώς και τα μοναδικά συναισθήματα που σου χαρίζει απλόχερα πάνω στους δύο τροχούς. Ο αναβάτης τα βλέπει από ψηλά καθώς η θέση οδήγησης συνυπολογίζεται με αυτή ενός SUV.

Το τιμόνι απόλυτο με τον πίσω τροχό να ακολουθεί πιστά και σταθερά την πορεία που χαράζει η επιβλητική Tiger. Στα δύσκολα το Traction Control επεμβαίνει γρήγορα και δεν επιτρέπει τον πίσω τροχό να γλιστρά άσκοπα.  Ομαλή απόκριση του γκαζιού σε όλο το φάσμα των στροφών. Οι αναρτήσεις είναι παρόν σε κάθε αστικό – με κακοτεχνίες – δρόμο, χώμα για τους περιπετειώδεις αλλά και μεγάλους δρόμους για τους ταξιδιάρηδες.

Θερμό το νέο Tiger 1200 αλλά συνάμα και λογικό εφόσον μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα πάνω από 1000cc.

Ακόμα και στα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου, έχει κάνει βελτιώσεις η Triumph, με την Tiger να αγγίζει τα 5.4lt σε χαλαρές διαδρομές και τα 7lt για αυτούς που τους αρέσει η ταχύτητα και η περιπέτεια εντός και εκτός πόλης.

Άποψη μας

Η Tiger 1200 XCx δεν είναι απλώς μια adventure μοτοσυκλέτα αλλά κάτι πάνω από αυτό. Με τις τόσες λειτουργίες, την εργονομία και την ασφάλεια που σου παρέχει  – με έμφαση στην πολυτέλεια — η Tiger μοιάζει με ένα αυτοκίνητο σε δύο τροχούς. Οι δυνατότητες της καθώς και η δύναμη που κρύβει – μέχρι να ανοίξεις το ηλεκτρονικό γκάζι ride by wire –  μπορεί να σε ταξιδέψει σε σημεία που ούτε τα έχεις φανταστεί παντός καιρού και οδοστρώματος.

Δεν είναι τυχαία μια από της καλύτερες μηχανές στην κατηγορία της και τώρα πια σε πολύ καλή τιμή.

Εκπληκτικές καλοκαιρινές προσφορές από την Triumph

Απολαύστε τις διαδρομές σας και οδηγείται πάντα με κράνος και σύνεση!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Κυβισμός: 1215cc | Ισχύς: 104kW (141PS)/9350rpm | Ροπή: 122 Nm / 7.600 rpm | Βάρος: 248kg (χωρίς υγρά)

Χρώματα: Matt Khaki Green, Jet Black, Crystal White

 Εξοπλισμός μοντέλου TIGER 1200 XCx:

  • 5KG lighter than previous model
  • Significantly upgraded 1215cc triple engine
  • Lighter weight silencer
  • New ‘Off Road Pro’ riding mode
  • New stylish all-black spoked wheels
  • Full colour 5” TFT display instruments
  • Ergonomically backlit switchcubes and 5 way joystick
  • All LED lighting including signature daytime running lights (DRL)
  • LED self-cancelling indicators
  • Keyless ignition
  • 5 riding modes: Off road pro, road, rain, off road and sport
  • Cruise control
  • Ημιενεργητική Ανάρτηση Triumph (TSAS)
  • Premium Adjustable WP front and rear suspension
  • Brembo monobloc front brake calipers
  • Optimised cornering ABS
  • Optimised cornering traction control
  • Κάγκελα προστασίας κινητήρα
  • Torque assist hydraulic clutch
  • Unique-in-class electrically adjustable screen
  • 2 position Adjustable seat height
  • Κεντρικό σταντ
  • Υπολογιστής
  • 12V & USB Power Sockets
  • Immobiliser
  • Θερμαινόμενα γκριπ

EΓΓΥΗΣΗ:
Καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.
Δυνατότητα επέκτασης εγγύησης με το πρόγραμμα Warranty+

TRIUMPH HELLAS
Επισκεφθείτε το επίσημο website εδώ
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο 210-7488251.

Triumph Tiger 1200 XCx: Ο αγγλικός θρύλος επιστρέφει! (Test Ride) gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: