Σε ένα λιτό σκηνικό με χαμηλό φωτισμό, ο Viktor & Rolf αποφάσισε να δείξει την couture συλλογή του που σαφώς δεν έμοιαζε με καμία από τις προηγούμενες του ίδιου του οίκου αλλά και με καμία από εκείνες που παρουσιάστηκαν στην Couture Week στο Παρίσι. Ο τίτλος του show θα μπορούσε να είναι "Go big or Go home" κι το big έχει πολλές μεταφράσεις, από την κυριολεκτική μέχρι και την μεταφορική του έννοια.
AP Photo/Thibault Camus
Μετά λοιπόν, την αναβίωση και την εξάπλωση των logo t-shirts, ανοίγει ένα ακόμα κεφάλαιο που αυτή τη φορά δεν σχετίζεται με το street style. Σε αυτό το catwalk το τούλι και οι extravagant δημιουργίες που μαγνητίζουν τους αισθητικούς σου μηχανισμούς και διεγείρουν τη φαντασία σου, πέρασαν σε άλλο επίπεδο. Οι πριγκίπισσες μπαίνουν δυναμικά στη νέα εποχή, δεν χρειάζονται δικαιολογίες και έχουν τον δικό τους τρόπο έκφρασης.
AP Photo/Thibault Camus
Το μήνυμα ελήφθη ξεκάθαρα με καθένα από τα logos που θα δεις πάνω σε κάθε δημιουργία Viktor & Rolf, χωρίς αυτό να αφαιρεί καθόλου από το άρτια σχεδιασμένο αποτέλεσμα της καθεμίας ξεχωριστά. Πρόκειται για ένα χιουμοριστικό εγχείρημα, μία ανάγκη για διαφοροποίηση, μία κίνηση εντυπωσιασμού ή τελικά μιλάμε για την έναρξη μιας νέας εποχής και στην υψηλή ραπτική;
AP Photo/Thibault Camus
Ίσως αβάσιμα αλλά μάλλον δικαιολογημένα σκέφτομαι ότι αυτή η συλλογή δεν είχε σκοπό μόνο να ταράξει τα social media, τα οποία ξετρελάθηκαν με καθένα από τα logos. Μέσα σε μία εποχή όπου το κίνημα #MeToo εκφράζεται μέσα από το ντύσιμο και μάλιστα σε red carpets και η απελευθέρωση από παρωχημένα ταμπού και στεγανά που παραμένουν δυνατά ακόμα και στη μόδα, η υψηλή ραπτική ανασκουμπώνεται με τον τρόπο της, απαγκιστρώνεται από τα στερεότυπα και την τυπική της come il faux φύση και οι Viktor & Rolf είναι μία ζωντανή απόδειξη.
AP Photo/Thibault Camus
Κάθε γυναίκα έχει το δικαίωμα να εκφραστεί, ό,τι κι αν φορά, όπως κι αν ντύνεται και ο τρόπος πρέπει να είναι πάντα στο χέρι της. Τα logos περνούν τα δικά τους μηνύματα που αφορούν στην σύγχρονη πραγματικότητα με έναν τρόπο καθολικό που μοιάζει διαχρονικός. Κι όλα αυτά χωρίς να αμαυρώνεται η δημιουργία, η κομψότητα και η φινέτσα.
AP Photo/Thibault Camus
Ενδεχομένως, να πρόκειται για τον προάγγελο μιας νέας εποχής και στην couture βιομηχανία. Η επιλογή είναι δικαίωμα όπως και η έκφραση και σίγουρα δύσκολα θα εμφανιστείς εσύ με ένα logo gown, αλλά ίσως σε κάποιο red carpet να μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμα μέσο διαμαρτυρίας, μία δήλωση, όπως αυτή με τα μαύρα φορέματα.
AP Photo/Thibault Camus
Από αισθητική και μόνο άποψη, η couture συλλογή Viktor & Rolf ήταν αυτή που έφερε λίγο πιο κοντά στην street αισθητική την υψηλή ραπτική. Οι δημιουργίες έμειναν στο ύψος τους, κοντά στα standards του οίκου και τα logos απλά ανέτρεψαν το αποτέλεσμα που θα ήταν απλά ένα άψογο για πολλούς αποτέλεσμα ενός δημιουργικού οίστρου και μιας καλοκουρδισμένης αισθητικής.
Το παιχνίδι των logos παίρνει haute couture διαστάσεις. Διασταυρώνεται με την φαντασία, την δημιουργικότητα και πασπαλίζεται από ένα εκλεπτυσμένο χιούμορ με νόημα. Σε κάθε περίπτωση κι από όλες τις οπτικές, το αποτέλεσμα είναι χάρμα οφθαλμών και μπορείς απλά να το απολαύσεις και να βρεις το logo που σε εκφράζει.
Κεντρική φωτογραφία: AP Photo/Thibault Camus
Moda