Του Πέρη Χαλάτση
Την πρώτη φορά που οδήγησα το «μικρό» T-Roc, το νέο SUV της Volkswagen ήταν στα Καλάβρυτα όταν έγινε η πανελλαδική παρουσίαση. Η πρώτη εντύπωση ήταν θετική γιατί αυτό που μέτραγε περισσότερο ήταν η σταθερότητα που έχει το αυτοκίνητο στο δρόμο.
Όταν λίγες εβδομάδες αργότερα το οδήγησα και πάλι – είχα την ευκαιρία να το δοκιμάσω σε όλα τα είδη του δρόμου-η εντύπωσή μου δεν άλλαξε. Το T – Roc κάνει τη διαφορά ανάμεσα από τα άλλα μοντέλα του γκρουπ της VW.
Η αλήθεια είναι ότι δεν εντυπωσιάσθηκα από τα gadget που είναι «φορτωμένο» το αυτοκίνητο. Γιατί λίγο πολύ όλα τα καινούργια αυτοκίνητα είναι γεμάτα από τεχνολογικά βοηθήματα. Μου άρεσε ειδικότερα γιατί, παρά το μέγεθός του, είναι σταθερό. Πατάει καλά στο δρόμο, δεν γέρνει στις στροφές και σε γεμίζει εμπιστοσύνη.
Τα επίπεδα εξοπλισμού στο T-Roc είναι τρία: Discover, Advance, Experience. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση Advance.
Κάτω από το καπό του μεγάλου σε μέγεθος αμαξώματος «κρύβεται» ένας μικρός αλλά δυνατός κινητήρας. Το T-Roc 1.0 TSi αποδίδει 115 PS.
Υπάρχουν και πιο δυνατές εκδόσεις. Διατίθεται με τρείς κινητήρες βενζίνης στα 1.000 κ.εκ. με 115 ίππους, 1.500 κ.εκ. με 150 ίππους και 2λιτρο με 190 ίππους και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση που είναι 2λιτρη 4Motion αποδίδει 150 ίππους.
Αν έχεις την οικογένεια σου και θέλεις το αυτοκίνητο για να κάνεις τη δουλειά σου αλλά και τις εκδρομές σου, μια χαρά είναι η έκδοση με τον χιλιάρι κινητήρα. Αρκετοί ήταν που είχαν μια κάποια δυσπιστία όσον αφορά στη δύναμη που μπορεί να έχει το T-Roc με τον μικρό κινητήρα. Λογικό ακουγόταν όταν ρωτούσαν πως ένα μεγάλο σε όγκο αυτοκίνητο με ένα τόσο μικρό κινητήρα δεν «σέρνεται» στους ανηφορικούς δρόμους.
Η τεχνολογία έχει αλλάξει. Οι μικροί κινητήρες είναι σήμερα ελαστικοί και έχουν μεγάλη δύναμη. Γι αυτό μην ανησυχείτε. Μια χαρά τα καταφέρνει.
Το T-Roc έχει πρωτοποριακή σχεδίαση με καινοτόμες γραμμές. Η οροφή είναι σε στυλ κουπέ . Κάνει ένα συνδυασμό ενός SUV με τον δυναμισμό ενός compact hatchback. Ακολουθεί μια coupe-φόρμα που δεν σε αφήνει αδιάφορο. Έχει φαρδύ μπροστινό μέρος με σύγχρονο design και απευθύνεται σε νεαρούς σε ηλικίας αγοραστές. Αυτό ήθελαν και οι Γερμανοί κατασκευαστές. Αυτοκίνητο με γεύση life –style. Ήθελαν ακόμη αξιόπιστο αυτοκίνητο, με λογική τιμή.
Οι τιμές του «μικρού» σε κυβικά T-Roc ξεκινούν λίγο κάτω από τις 20.000 αλλά το αυτοκίνητο της δοκιμής με όλα αυτά που φορούσε ανεβάζει λίγο τον πήχη. Η τιμή του φτάνει τα 21.250 ευρώ . Τα τέλη κυκλοφορίας είναι χαμηλά. Με 113,68 ευρώ… καθαρίζεις. Και έχεις ένα μεγάλο αυτοκίνητο με άνετους χώρους και ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ.
Μου άρεσε στους επαρχιακούς δρόμους η ανάρτηση που ενώ δεν θα την χαρακτήριζα μαλακή, είναι σωστά ρυθμισμένη και δεν καταπονούνται οι επιβάτες.
Στις στροφές δεν σε τρομάζει γιατί απλά η κλίση που παίρνει είναι ελάχιστη. Βλέπετε ότι στηρίζεται σε ένα εκπληκτικό σασί. Ο οδηγός έχει απόλυτη αίσθηση όταν στρίβει. Το τιμόνι δίνει ακριβείς πληροφορίες. Ο οδηγός γνωρίζει ότι εκεί που στρίβει , εκεί πατάνε οι τροχοί. Με δύο λόγια έχει αίσθηση στους τροχούς με όποιον τρόπο και αν κινείται.
Τα φρένα του είναι επίσης πολύ καλά. Μπροστά και πίσω έχει δίσκους. Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 1000 κ.εκ συνεργάζεται τέλεια με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Απαλό με σωστή κλιμάκωση οι σχέσεις και εύκολα κουμπώματα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Σημαντική είναι η απόσταση από το έδαφος. Τα 16 εκ. που χωρίζουν το αμάξωμα από το δρόμο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό για εξορμήσεις στο χώμα αρκεί να είναι βατό. Γιατί στο κακό χώμα με πέτρες «διαμαρτύρεται» ο μπροστινός άξονας.
Το αυτοκίνητο που είχα ήταν «φορτωμένο» με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα. Υπάρχουν βέβαια και άλλα προηγμένα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας αλλά ανεβάζουν την τιμή γιατί είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό. Στην πλούσια έκδοση υπάρχει κρυστάλλινη οθόνη 8 ιντσών (6,5 ίντσες είναι στη βασική έκδοση) . Το Τ-Roc είναι εφοδιασμένο με τη νέα γενιά του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων Active Info Display. Έχει σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) που περιλαμβάνει τη λειτουργία αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (City Emergency Brake) και το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist) ως στάνταρ.
Το εσωτερικό του δεν θα έλεγα ότι είναι από τα σούπερ μοντέρνα. Ίσως οι επικεφαλής της VW να το επέλεξαν έτσι γιατί ήθελαν να δώσουν έμφαση στον εξωτερικό σχεδιασμό και στα gadget και έριξαν λίγο το εσωτερικό του αυτοκινήτου για να μην απογειώσουν την τελική τιμή. Φυσικά οι χώροι στο εσωτερικό είναι μεγάλοι και άνετοι για πέντε επιβάτες. Η σχεδιαστική ομάδα του T-Roc εκμεταλλεύτηκε το μεταξόνιο, το οποίο είναι μακρύ σε σχέση με το συνολικό μήκος του οχήματος. Τα καθίσματα οδηγού- συνοδηγού, βρίσκονται σε υψηλή θέση. Είναι 57,2 εκ. πάνω από τον δρόμο .
Πέντε άτομα φιλοξενούν τις αποσκευές τους στα 445 λίτρα . Αν πέσουν τα καθίσματα τότε ο αποθηκευτικός χώρος αυξάνεται μέχρι τα 1.290 λίτρα. Από τους καλύτερους στην κατηγορία του. Και κάτι που ενδιαφέρει τους Έλληνες αγοραστές που δεν έχουν συμπαθήσει το κιτ επισκευής. Το T-Roc έχει κανονική ρεζέρβα.
VW T-Roc 1.0 cc :Κάνει κλικ στους νέους οικογενειάρχες
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto