Η Χαλκιδική συμμετείχε στην μεγαλύτερη και σημαντικότερη διεθνή έκθεση τουρισμού ITB με δικό της stand και τραπέζι συναντήσεων στο περίπτερο της εθνικής συμμετοχής (ΕΟΤ), που πραγματοποιήθηκε 9-13 Μαρτίου 2016.
Μεγάλη ήταν η προσέλευση του κόσμου στο Ελληνικό περίπτερο του ΕΟΤ τόσο τις τρεις πρώτες μέρες που αφορούσε τους επαγγελματίες του τουρισμού όσο και τις δύο επόμενες όπου η έκθεση ήταν ανοιχτή για το κοινό.
Η συμμετοχή των επαγγελματιών από τη Χαλκιδική ήταν πολυπληθέστατη καθώς 45 ξενοδόχοι και τουριστικοί πράκτορες της περιοχής έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό για την προβολή του προορισμού.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής και ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού πραγματοποίησαν συναντήσεις με την Αν. Υπουργό Τουρισμού κα. Έλενα Κουντουρά, το Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Δημήτρη Τρυφωνόπουλο και στελέχη του Υπουργείου, όπου συζητήθηκε η καλύτερη προώθηση και ο συντονισμός των εκδηλώσεων για τα παγκόσμια έτη Αριστοτέλη 2016-2017.
Παράλληλα, το περίπτερο επισκέφτηκαν ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο όποιος είχε σημαντικές επαφές με τουριστικούς φορείς ξένων χωρών δίνοντας το στίγμα ότι ο τουρισμός αποτελεί προτεραιότητα της Περιφέρειας και ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης όπου συνομίλησε με τους ξενοδόχους της περιοχής για τα προβλήματα της φετινής τουριστικής σεζόν και αναφέρθηκε στο γενικό κλίμα που επικρατεί στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.
Με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη Χαλκιδικής κ. Ιωάννη Γιώργο, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρο του Οργανισμού και της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής κ. Γρηγόρη Τάσιο, τον Διευθυντή κ. Γιώργο Μπρουτζά, τη Διευθύντρια Marketing κα. Τάνια Ακριτίδου και τον εκπρόσωπο του Δήμου Κασσάνδρας κ. Βαγγέλη Βιτάσκο, οι οποίοι πραγματοποίησαν συναντήσεις με γερμανικούς TO, ανεξάρτητους Travel Agents και δημοσιογράφους, οι οποίοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Χαλκιδική.
Σύμφωνα με τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής, σημαντικές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν:
1) με τον βρετανικό Tour Operator jet2.com και συγκεκριμένα με την Airports & Tourism Organisations Executive της εταιρίας Leiza Sullivan, ο οποίος το 2017 θα ξεκινήσει απευθείας πτήσεις charter από τη Βόρεια Βρετανία και τη Σκωτία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Jet2.com είναι η 4η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία και ο μεγαλύτερος και ο σημαντικότερος Tour Operator (jet2holidays.com) στην Β. Αγγλία με περισσότερους από 6 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
2) με την Marika Schmidt, Product Management του γερμανικού Tour Operator Ferien Touristik όπου επιβεβαιώθηκε το καλό κλίμα και οι καλές επιδόσεις των 25 ξενοδοχείων που έχει συμβόλαιο μαζί τους.
3) με τον Jan Volker Becker του GermanyFly, το οποίο εξειδικεύεται στις κρατήσεις αεροπορικών θέσεων, με την προοπτική να ενταχθεί η Χαλκιδική στο πλάνο των πωλήσεών του.
4) με τους contract managers των Der Touristik, Schauinsland, Thomas Cook και TUI για την πρόοδο των προκρατήσεων.
5) με εκπροσώπους της έκθεσης της Σμύρνης όπου αποφασίστηκε η παρουσίαση των πλεονεκτημάτων της έκθεσης σε επαγγελματίες της Χαλκιδικής με σκοπό την πιο ενεργή συμμετοχή του προορισμού στην επόμενη έκθεση.
Τα στελέχη του Τουριστικού Οργανισμού σε συνάντηση με τη διευθύντρια του ΕΟΤ στη Γερμανία, κα. Ευτυχία Αϊβαλιώτου αποφασίστηκε η αποστολή Γερμανών δημοσιογράφων και blogger, το επόμενο χρονικό διάστημα, με σκοπό την εντονότερη προβολή του προορισμού για τις last minute κρατήσεις.
Μετά από προγραμματισμένο ραντεβού από την έκθεση του Βελιγραδίου το περίπτερο της Χαλκιδικής επισκέφτηκε ο καθηγητής του College of Tourism του Βελιγραδίου Milenko Djuric, για την ανταλλαγή φοιτητών με σκοπό την απόκτηση εμπειριών και για το έτος Αριστοτέλη.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, η Χαλκιδική συμμετείχε στο workshop που οργάνωσε ο ΕΟΤ με την συνδρομή του Thomas Cook και την αεροπορική εταιρία Contor στις 10 Μαρτίου και συνομίλησε με γερμανούς travel bloggers, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον προορισμό.
Ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Τουριστικού Οργανισμού στη Γερμανική αγορά Karsten Voss πραγματοποίησε ενημέρωση στους εκπροσώπους της Χαλκιδικής για τη γερμανική αγορά και την πορεία των κρατήσεων από Γερμάνια, Ολλανδία και Βέλγιο. Όπως μας ενημέρωσε, το 60% των Γερμανών δεν έχει αποφασίσει ακόμα για τις διακοπές του και όλα θα κριθούν στους επομένους 2 μήνες. Τα μηνύματα που έχει από γερμανικούς TO είναι ότι η Χαλκιδική είναι στις πρώτες επιλογές για το καλοκαίρι του 2016 εξαιτίας του ότι βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα, ενώ είναι δεδομένη η αύξηση από την τουριστική αγορά των Κάτω Χωρών.
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής σημειώνει επίσης την πρώτη επίσημη παρουσία του MOUZENIDIS TRAVEL και της ELLINAIR με περίπτερο 80 τ.μ. αφιερωμένο στη γερμανική αγορά καθώς και την ουσιαστική συμμετοχή των FILOS TRAVEL, MELI GROUP και ACTIVITY TRAVEL.
Συμπερασματικά, τονίζει ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής: η διαχείριση του προσφυγικού τους επόμενους μήνες είναι το στοίχημα της φετινής σεζόν. Η Ελλάδα πρέπει να μείνει στον τουριστικό χάρτη ως ασφαλής και φιλόξενος προορισμός έτσι ώστε να επαληθευθούν οι εκτιμήσεις για αύξηση των αφίξεων.
Η Χαλκιδική είναι η 4η επιλογή για τους Γερμανούς Tour Operators εξαιτίας έλλειψης πτήσεων charter στο αεροδρόμιο Μακεδονία, ωστόσο αρκετές είναι οι θέσεις τακτικών και low cost πτήσεων, οι οποίες μπορούν να δώσουν τουλάχιστον τις αφίξεις του 2015 (180.000).
Επόμενος σταθμός προβολής της Χαλκιδικής η έκθεση MITT της Μόσχας στις 23-26/3/2016.
typosthes.gr-Oikonomia