Δύο λεπτομέρειες που δύσκολα «διαβάζονται» ήταν αυτές που εκμεταλλεύτηκε ο Βάλτερι Μπότας στο Γκραν Πρι της Ρωσίας. Η πρώτη ήταν η ποινή του Χάμιλτον και η δεύτερη η υπεροχή της Mercedes έναντι της Red Bull.
Όταν τα πέντε κόκκινα φώρα στην εκκίνηση του αγώνα στο Σότσι έσβησαν ο Χάμιλτον έφυγε εντυπωσιακά διατηρώντας τη θέση του Ο Φερστάπεν που ξεκίνησε από τη 2η θέση δεν έκανε καλή εκκίνηση και ο Μπότας το εκμεταλλεύτηκε.Ο Φερστάπεν έκανε μια προσπάθεια αντεπίθεσης αλλά ο έμπειρος Χάμιλτον στήθηκε στο σωστό σημείο, φρενάρισε εκεί που έπρεπε και έτσι ο οδηγός της Red Bull δεν έστριψε αλλά πήγε ευθεία.
Πιο πίσω ο Σάινθ έκανε το ίδιο λάθος και επιχείρησε να ακολουθήσει ακριβώς την ίδια διαδρομή με τον Ολλανδό, όμως έκανε λάθος εκτίμηση και χτύπησε τον μπροστά αριστερά τροχό του στον τοίχο, καταστρέφοντας το μονοθέσιό του.
Λίγα μέτρα αργότερα είχαμε τη δεύτερη εγκατάλειψη του αγώνα. Τελειώνοντας την παρατεταμένη αριστερή στροφή 3 και όντας στην έξοδο της δεξιά στροφής 4, ο Στρολ έχασε τον έλεγχο της Racing Point και κατέληξε στον τοίχο, διαλύοντας το ροζ μονοθέσιο. Ο λόγος ήταν ότι πάτησε στο ψηλό κερμπ που υπάρχει σε εκείνο το σημείο, οδηγώντας τον στην απώλεια ελέγχου.
Σύμφωνα με το Motori.gr οι συγκρούσεις των δύο μονοθέσιων με τον τοίχο και τα συντρίμμια που σκορπίστηκαν στην πίστα, οδήγησαν στην έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, προτού καν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος.
Ο μεγαλύτερος άτυχος όλων ήταν ο Νόρις. Λόγω της εξόδου του Σάινθ, ο Βρετανός αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι, ώστε να μην πέσει πάβω στο μονοθέσιο του team mate του. Έτσι, από την 8η θέση βρέθηκε στη 18η.
Στο τέλος του πέμπτου γύρου το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε, με σημαντικό ποσοστό του grid να έχει μπει για αλλαγή ελαστικών.
Λίγους γύρους μετά ανακοινώθηκε ότι ο Χάμιλτον θα έχει δύο ποινές 5 δευτερολέπτων έκαστη. Ο Βρετανός πριν τον αγώνα έκανε δοκιμαστική εκκίνηση σε σημείο που δεν επιτρέπεται, γι’ αυτό δέχτηκε την ποινή. Αυτό σήμαινε ότι για να κερδίσει τον αγώνα θα έπρεπε να τερματίσει πρώτος, με τη διαφορά από τον δεύτερο να είναι μεγαλύτερη των 10 δευτερολέπτων.
Στον 14ο γύρο η Mercedes ζήτησε από τον Χάμιλτον να μπει στα pits για να κάνει αλλαγή ελαστικών και να εκτίσει την ποινή του. Ωστόσο, ο οδηγός παρέμεινε για ακόμα δύο γύρους στην πίστα, κάνοντας ταχύτερους γύρους. Εν τέλει μπήκε για την αλλαγή στο τέλος του 16ου γύρου, βγαίνοντας στην 11η θέση. Χάρη στην επιλογή του, ο Χάμιλτον κατάφερε να μην πέσει πιο χαμηλά, καθώς αν έμπαινε νωρίτερα, θα είχε βγει στη 12η ή ακόμα και τη 13η θέση. Τα ελαστικά που έβαλε ήταν τα σκληρά, ώστε να μη χρειαστεί άλλη αλλαγή μέχρι το τέλος του αγώνα.
Έτσι, η πρώτη τριάδα πλέον ήταν ο Μπότας, ο Φερστάπεν και ο Λεκλέρκ, με τον Κβίατ να ακολουθεί.
Παρά την πτώση του στην κατάταξη, μέχρι τον 22ο γύρο ο Χάμιλτον είχε καταφέρει να βρεθεί στην πέμπτη θέση.
Όταν όλοι οι οδηγοί είχαν κάνει τουλάχιστον μία αλλαγή ελαστικών, στον γύρο 31, η πρώτη τριάδα πλέον ήταν Μπότας, Φερστάπεν, Χάμιλτον. Ο Ολλανδός ήταν 12.8 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή και ο Βρετανός ακολουθούσε, 9 δευτερόλεπτα πιο πίσω.
Μέχρι το τέλος δεν άλλαξαν πολλά, οπότε οι τρεις “συνήθεις ύποπτοι” ανέβηκαν για ακόμα μία φορά στο βάθρο. Ωστόσο, η σειρά ήταν διαφορετική από τις προηγούμενες φορές. Ο Μπότας στο πρώτο σκαλί, ο Φερστάπεν στο δεύτερο και ο Χάμιλτον στο τρίτο.
Το μοναδικό απρόοπτο ήρθε στον 42ο γύρο, όταν επιβλήθηκε για λίγα δευτερόλεπτα καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο λόγος ήταν ότι στον προηγούμενο γύρο, όταν ο Φέτελ προσπέρασε τον Γκροζάν στη στροφή 2, ο Γάλλος αναγκάστηκε να “κόψει” τη στροφή, χτυπώντας τις πινακίδες από φελιζόλ και διαλύοντάς τες. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, λοιπόν, επιβλήθηκε ώστε οι άνθρωποι της πίστας να έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να τις αντικαταστήσουν με ασφάλεια.
Μία θέση μακριά από το βάθρο τερμάτισε ο Πέρες, με τον Ρικιάρντο πίσω του. Εντυπωσιακός ήταν ο Λεκλέρκ, καθώς πέτυχε να φέρει το κακό μονοθέσιο της Ferrari στην έκτη θέση. Οκόν και Κβίατ είδαν τη σημαία τερματισμού από τις θέσεις 7 και 8, αντίστοιχα. Ο Γκασλί συμπλήρωσε την καλή παρουσία της AlphaTauri με την ένατη θέση, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπολήρωσε ο Άλμπον, σε έναν κακό αγώνα για τον Ταϊλανδό.
Η επόμενη στάση της Formula 1 είναι το τριήμερο 9 – 11 Οκτωβρίου στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Η ονομασία του αγώνα θα ειναι Άιφελ Γκραν Πρι (θα δανειστεί το όνομα της επαρχίας στην οποία ανήκει η πίστα). Η τελευταία φορά που η πίστα φιλοξένησε αγώνα της Formula 1 ήταν το 2013, με νικητή, τότε, τον Σεμπάστιαν Φέτελ.
Χαμόγελα από τον Μπότας στο Γκραν Πρι Ρωσίας- Κέρδισε ένα δύσκολο αγώνα gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto