Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης: Τι πρέπει να γνωρίζετε για το κόστος τους

Η ΕΕΤΤ ενημερώνει τους καταναλωτές σχετικά με τη χρήση και το κόστος των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) με σκοπό η χρήση τους να γίνεται με ασφάλεια και να προλαμβάνονται μη επιθυμητές ή υπέρογκες χρεώσεις.

Συγκεκριμένα, η ΕΕΤΤ ενημερώνει ότι οι ΥΠΠ είναι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες υψηλής χρέωσης και δεν περιλαμβάνονται στον δωρεάν χρόνο ομιλίας/αριθμό sms που παρέχονται σε προγράμματα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και αναγράφονται διακριτά στους τηλεφωνικούς λογαριασμούς. Ειδικότερα, το πλαίσιο βάσει του οποίου διαμορφώνονται οι χρεώσεις για ΥΠΠ έχει ως εξής:

•             Γραμμές 901-ΧΧΧΧΧΧΧ και 909-ΧΧΧΧΧΧΧ: Τηλεφωνικές κλήσεις προς ή/και αποστολή/λήψη sms προς/από αριθμούς των σειρών αυτών χρεώνονται βάσει της εμπορικής πολιτικής των εταιριών.

•             Γραμμές 806-ΧΧΧΧΧΧΧ, 812-ΧΧΧΧΧΧΧ, 825-ΧΧΧΧΧΧΧ, 850-ΧΧΧΧΧΧΧ και 875-ΧΧΧΧΧΧΧ: Τηλεφωνικές κλήσεις προς ή/και αποστολή sms προς αριθμούς των σειρών αυτών χρεώνονται με τιμολόγιο που είναι προκαθορισμένο και κοινό για όλες τις εταιρίες, ενώ το κόστος (σε ευρωλεπτά/λεπτό κλήσης ή ανά sms) σηματοδοτείται από το δεύτερο και τρίτο ψηφίο του 10ψήφιου τηλεφωνικού αριθμού. Για παράδειγμα, κλήση σε οποιονδήποτε αριθμό της σειράς 825-ΧΧΧΧΧΧΧ χρεώνεται με €0,25/λεπτό.

•             5ψήφιοι αριθμοί των σειρών 14ΧΧΧ, 190ΧΧ έως 196ΧΧ, 1980Χ έως 1985Χ και 54ΧΧΧ: Τηλεφωνικές κλήσεις προς ή/και αποστολή/λήψη sms προς/από αριθμούς των σειρών αυτών χρεώνονται βάσει της εμπορικής πολιτικής των εταιριών.

Για την προστασία κατά τη χρήση ΥΠΠ, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές να:

•             Ενημερώνονται εκ των προτέρων για τα τιμολόγια των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επισημαίνεται ότι, βάσει υποχρέωσης που έχει επιβληθεί από την ΕΕΤΤ, οι εταιρίες υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές στο ενημερωτικό/διαφημιστικό υλικό σχετικά με την ταυτότητά τους, τη χρέωση ανά κλήση/sms, καθώς και για τη γραμμή βοήθειας/παραπόνων (helpline), η τελευταία δεν πρέπει να είναι αυξημένης  χρέωσης και η οποία υποχρεωτικά πρέπει να είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τουλάχιστον κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

•             Επιδεικνύουν προσοχή κατά τη διενέργεια τηλεφωνικών κλήσεων και την αποστολή/λήψη sms προς/από αριθμούς για ΥΠΠ.

•             Επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή πριν την καταχώρηση του αριθμού κινητού τηλεφώνου σε διαδικτυακό τόπο (ως προϋπόθεση εγγραφής σε υπηρεσία ή συμμετοχής σε διαγωνισμό, κλήρωση κ.ά.) και να έχουν προηγουμένως διαβάσει προσεκτικά τους όρους, τις προϋποθέσεις και το κόστος παροχής της υπηρεσίας. Η επισήμανση ισχύει και για αντίστοιχες υπηρεσίες που προσφέρονται από εκπομπές και διαφημιστικές καταχωρήσεις σε ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ.

•             Γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν ενεργοποίηση φραγής πρόσβασης, την οποία ο πάροχος υποχρεούται να ικανοποιήσει, είτε σε όλες τις ΥΠΠ είτε σε ορισμένες αριθμοδοτικές σειρές.

typosthes.gr-Oikonomia

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: